1  |  0

‌شکوفایی دانش‌بنیان‌ها با همکاری صندوق نوآوری و بانک‌ها

‌شکوفایی دانش‌بنیان‌ها با همکاری صندوق نوآوری و بانک‌ها

مرتضی صفاری‌‎نطنزی نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: این صندوق با بودجه محدودی مواجه است و طبیعتا با بودجه محدود هم نمی‌توان کارهای بزرگی انجام داد، اندوخته این صندوق بسیار محدود است به طوریکه شرکت‌ها هم نسبت به این مسئله گلایه‌مند هستند.
وی با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر بانک‌ها با صندوق نوآوری و شکوفایی در اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان، گفت: بانک‌ها باید در این حرکت، فعال شوند و حضور موثری در این رابطه داشته باشند.
صفاری‌نطنزی اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی باید در راه رسیدن به اهداف خود تلاش کند و بکوشد تا منابعش بیشتر و شرایط بهتری برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود، هرچند که این وظیفه دولت و مجلس است که مشکلات بودجه‌ای صندوق نوآوری و شکوفایی را مرتفع کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید به صورت هماهنگ و در کنار هم یک سلسله فعالیت‌هایی را به صورت مشترک انجام دهند چرا که این حرکت کمک کمک می‌کند تا کمی زودتر به محصول نهایی خود دست پیدا کنند.
نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در عبور از تحریم‌ها گفت: آنچه که می‌تواند ثروت ایجاد کند، علم و استفاده از آن در حوزه‌های مختلف است، دامنه علوم در حوزه خدمات و تکنولوژی‌های جدید بسیار گسترده است و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در رسیدن به این هدف، کمک‌رسان کشور باشند، امروز ما در مباحث فناوری با تحریم سختی مواجه هستیم که امیدوارم با برطرف شدن نواقص ساختاری کشور و با تقویت شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم از این مرحله سخت نیز عبور کنیم.
وی ادامه داد: ضرورت برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، ارائه تسهیلات بانکی به این شرکت‌ها است تا نقدینگی این شرکت‌ها افزایش پیدا کند؛ البته خود دانشگاه‌ها هم باید یاری‌رسان این شرکت‌ها باشند.
صفاری‌نطنزی درباره میزان موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت‌هایی که از آنها صورت گرفته، رشد داشته‌اند اما رشد آنها مطابق با توقعات نیست.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com