0  |  0

نگاه‌های حمایتی به شرکت‌های دانش بنیان، شمشیر دولبه است

نگاه‌های حمایتی به شرکت‌های دانش بنیان، شمشیر دولبه است

رضا شیران خراسانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: آینده ایران در دستان شرکت‌های دانش بنیان است و آنها باید پای کار بیایند و در قبال کمبود منابع صبر داشته باشند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: نگاه‌های حمایتی که از شرکت‌های دانش بنیان به وجود آمده به شکل یک شمشیر دو لبه است و اگر به خوبی از این حمایت‌ها مراقبت نکنیم، تبدیل به یک آفت می‌شوند زیرا امتیازاتی که برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است می‌تواند به محلی برای سوء استفاده برخی از شرکت‌های غیر دانش بنیان و صوری تبدیل شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های گذشته رضایت بخش بوده است یا خیر، بیان کرد: برخی از شرکت‌های دانش بنیان ما طی سال‌های گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند البته باید مراقب باشیم تا این شرکت‌ها بر اساس مولفه‌های واقعی شکل نگیرند.
توجه اقتصاد مقاومتی به پتانسیل داخلی است
شیران خراسانی درباره تأثیر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای عبور از تحریم‌ها، گفت: توجه اقتصاد مقاومتی به پتانسیل داخلی است لذا شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ظرفیت و بهینه سازی استعدادهای داخلی می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به نهادهای حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته با کمبود منابع مواجه بوده‌ایم و نتوانسته‌ایم منابع خوبی را برای نهادهای حمایتی از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی جذب کنیم.
وی افزود: امیدواریم که در آینده بتوانیم مشکلات بودجه‌ای را برطرف کنیم تا اعتبارات کافی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یابد.
شیران خراسانی تصریح کرد: ما از صندوق نوآوری و شکوفایی تقاضا می‌کنیم تا خدمات واقعی را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهند و اهلیت افراد را مدنظر قرار دهند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآوری کرد: باید نگاهمان را به سمت شرکت‌های دانش بنیان سوق دهیم تا از ظرفیت داخلی آنها در راستای توسعه اقتصاد کشور و قطع واردات کمک بگیریم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com