0  |  0

سودآوری کسب و کار با ترویج طرزفکر کارآفرینانه

سودآوری کسب و کار با ترویج طرزفکر کارآفرینانه

«مارکوس کرن» کارآفرین سریالی و بنیانگذار اولین مدرسه موج سواری در کره شمالی است. این کارآفرین با راه‌اندازی کسب و کار خود چالش بی‌تحرکی جوانان را حل کرده و مراکز ورزشی را با هدف افزایش وفاداری مشتری و افزایش درآمد فراهم کرده است.

برای من واقعا تعجب‌آور است که چرا سخنرانی‌هایی با عناوین: «کار خارق العاده انجام دهید و نگران طرز فکر مردم نباشید» محبوب واقع شده‌اند. سفر شخصی من به‌عنوان کارآفرین همیشه غیرمتعارف و غیر عادی بوده است، که منجر به موقعیت‌های غیر منتظره شده است.

من کارآفرینی را در سن ۲۰ سالگی با تاسیس کلوپ هنری شبانه شروع کردم، سراغ پروژه‌های عجیب و شگفت انگیزی رفتم و اولین مدرسه موج سواری در کره شمالی را تاسیس کردم!

  «من خوشحال می‌شوم از وجود افراد منتقد و کارکنانی که خارج از چارچوب می‌اندیشند، استفاده کنم.»  

امروز، با بزرگ‌ترین مسائل در جهان توسعه یافته از جمله کم تحرکی جوانان به‌دلیل توسعه فناوری، کاهش سطح مشارکت و عملکرد حرفه‌ای در ورزش‌های توپی، مواجهم. او در ادامه فسلفه‌های کارآفرینی برای تبدیل یک ایده عالی به کسب و کار را بیان می‌کند:

۱.تنها رفتن به معنی تنها بودن نیست:

وقتی در سن ۲۱ سالگی کسب و کارخود را آغاز کردم، نه تجربه‌ای داشتم نه منبع و سرمایه‌ای و نه حتی ارتباطاتی! کسب و کار فعلی من برای اولین بار است که به معامله با سرمایه‌گذاران و گزارش به هیئت مدیره را تجربه می‌کند.

 پیمودن مسیر به تنهایی در بعضی روش‌ها مزیت محسوب می‌شود، چراکه شما چیز دیگری ندارید که روی آن تمرکز کنید،و این روش می‌تواند دقت عمل شما را افزایش دهد.

تنها بودن به این معنا نیست که شما از همه دور شوید و جدا بمانید، ۹۰ در‌صد از فعالیت‌های من در گروه‌ها و تیم‌های مختلف انجام می‌شد. نکته کلیدی این است که باید یاد بگیرید چگونه در افراد مناسب نفوذ داشته باشید، آن‌ها را متقاعد کنید و آن‌ها را در این سفر کارآفرینانه با خود همراه سازید.

من همیشه از اینکه افراد منتقد، مخالف و افرادی که خارج از چارچوب فکر می‌کنند را در کنار خودم داشته باشم.

۲.ذهنیت بین المللی داشته باشید:

اگر می‌خواهید کارآفرین واقعی باشید، باید بدانید که چگونه جهان کار می‌کند. بهترین راه برای دانستن نحوه کارکرد جهان این است که خود را درگیر جهان کنید. من تقریبا در سراسر جهان می‌گردم، سفر می‌کنم، در کنفرانس‌های بین المللی شرکت می‌کنم و با افراد مختلف ملاقات می‌کنم. .

من دوست دارم در هر کشور و در هر فرهنگی دوستانی داشته باشم این امر باعث ایجاد فرصت‌ها و ایده‌های جالبی برای من می‌شود. سفر به کره شمالی و دیدن این کشور برای من ایده ایجاد اولین مدرسه موج سواری را ساخت. برای مثال دعوت من برای بازی اسکواش سبب شد تا من بیندیشم که چگونه آن را یاد بگیرم و چگونه آن را بفروشم و چگونه درآمد زایی کنم!

ایده پردازی

۳.اکوسیستم کارآفرینی وقتی فعال است که سودآوری داشته باشد:

کسب وکارهای امروز بسیار جالب و خلاقند. در ابتدای دوران کارآفرینی‌ام، پول زیادی کسب کردم، برای شرکت در کلاس‌های کسب وکار در سراسر دنیا سفر کردم، در زمینه تبلیغات و هنرهای تجسمی کار می کردم و سرگرمی‌های بسیاری داشتم.

با این حال، داشتن هدفی عالی در صورتی که بتواند به دیگران انگیزه خرید بدهد، خوب است. وقتی اکوسیستمی حول یک ایده شکل می‌گیرد، تنها درصورتی کار می‌کند که برای هر کسی که درگیر آن است، سود آور باشد. البته، زمانی که یک نفر واقعا خرید می‌کند، در حقیقت به موفقیت شما در کسب و کارتان کمک می‌کند. باید برای استفاده از فرصت ها آماده باشید، به حرکت‌تان با شتاب بیشتری ادامه دهید چون تنها در این صورت می‌توانید تغییر واقعی ایجاد کنید.

۴.طرزفکر کارآفرینانه داشته باشید:

در تمام عمرم، کارکنان باهوشی داشتم که در کمال ناباوری برای من و ایده‌های جنون آمیزم سر تکان می‌دادند. با‌این‌حال، من واقعا معتقدم که داشتن چنین ایده‌هایی حتی اگر احمقانه به‌نظر برسند، از اصول بنیادین کارآفرینی هستند. یکی از فلسفه های مهم کارآفرینی این است که طرز فکرتان را به «چرا؟»،‌ «چرا که نه؟» و به «چگونه؟» تغییردهید. تمام دستاوردهای انسانی با این سوالات ساده اما بزرگ شروع می‌شوند.

برگرفته از سایت entrepreneur

مترجم: ملیکا نصیر (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی)

برای مطالعه بیشتر :

چگونه اهداف کسب‌و‌کارتان را تعیین می‌کنید؟

5 گام استراتژیک برای توسعه اکوسیستم کارآفرینی

ایده پول‌ساز استارتاپ‌تان را پرورش دهید

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com