0  |  0

استارتاپ‌ها ظرفیت خوبی برای رونق کسب و کار دارند

استارتاپ‌ها ظرفیت خوبی برای رونق کسب و کار دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان استارتاپ‌ها را ظرفیت مناسبی برای اشتغال و رونق کسب و کار دانست.
فرزاد توکلی با بیان اینکه استارتاپ ها طی چهار سال اخیر و در زمان تحریم‌ها شکل گرفته، گفت: در چنین فضایی اثر تحریم را بر فضای استارتاپ ها می‌توان از دو جنبه بررسی کرد.
وی افزود: استارت اپ ها به دلیل ماهیت کارشان مبتنی بر دانش هستند، از این رو مواد اولیه خاصی نمی‌خواهند و به غیر از استارت اپ های خاص، تحریم‌ها تأثیر مستقیمی بر آن‌ها ندارد.
وی با اشاره به اینکه استارتاپ ها بعد از ایجاد شدن، باید رشد فزاینده و توسعه‌ای در مقطعی داشته باشند، اظهار کرد: استارتاپ ها برای رسیدن به این موفقیت، نیازمند سرمایه‌گذار برای محصولشان هستند و در زمان تحریم‌ها این سرمایه‌گذاری تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
توکلی با اشاره به اینکه بسیاری از استارتاپ ها تمایل دارند برای پیشرفت کارشان جذب سرمایه‌گذار خارجی داشته باشند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار خارجی، رونق و توسعه کسب و کار و رشد سریع استارتاپ ها را تضمین می‌کند.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر (جسورانه) ایجادشده که می‌توانند بر روی استارتاپ ها سرمایه‌گذاری کنند و بخشی از این مشکل با استفاده از این صندوق‌ها قابل رفع است.
به گفته توکلی، استارتاپ ها در یک بوم کسب و کار و در کنار دیگر بازیگران می‌توانند ایفای نقش کنند و به‌طور غیرمستقیم از اثر تحریم بر سایر بازیگران تأثیر می‌پذیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه در موضوع استارتاپ ها تحریم خارجی به اندازه داخلی مؤثر نیست، گفت: موانع توسعه کسب و کار همچون قوانین و مقرراتی که تغییر نکرده و مقاومت کسب و کارهای سنتی برای مجهز شدن به فن‌آوری، تحریم‌های داخلی است که در مقابل آن می‌توان از تحریم‌های خارجی چشم‌پوشی کرد.
وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا استارتاپ ها توسط دولت‌ها ایجاد نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: وظیفه دولت راه‌اندازی استارتاپ نیست و استارتاپ ها هم‌چنین انتظاری ندارند و به دنبال دریافت تسهیلات نیز نیستند بلکه انتظار رفع موانع توسعه کسب و کار را دارند از این رو ظرفیت خوبی برای اشتغال و رونق کسب و کار هستند.
به گفته توکلی، اپلیکیشن ها بخشی از سیستم عامل گوشی‌های هوشمند هستند که برای تحت تأثیر قرار نگرفتن تحریم‌ها باید سیستم عامل ملی و بومی داشته باشیم که روی آن‌ها پیاده‌سازی کنیم که این مهم در برنامه‌های وزارت ارتباطات قرار دارد.
وی به راهکاری برای استفاده از سیستم عامل بومی اشاره و بیان کرد: باید بازار خودمان را برای تولیدکنندگان سخت‌افزار به آن اندازه جذاب کنیم تا تولیدکننده گوشی حاضر باشد سیستم عامل ما را بر روی گوشی خود قرار دهد و این موارد شرایط خاصی را می‌طلبد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com