0  |  0

حمایت از کسب و کار‌های نوپا در حوزه همگرا

حمایت از کسب و کار‌های نوپا در حوزه همگرا

علی محمد سلطانی رئیس مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره توسعه کسب و کار‌های مبتنی بر فناوری‌های همگرا بیان کرد: این مرکز در گام نخست با انجام مطالعات لازم نقاط همگرایی را مشخص کرد،‌ پس از آن با توجه به وضعیت موجود در کشور نقطه تمرکز فعالیت‌ها مشخص شد. در این مسیر توسعه محصولات مورد نیاز کشور بررسی و گام‌هایی برای رفع این نیاز برداشته شد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال مرکز همگرا با برگزاری مسابقه تحلیل داده‌های نسل جدید توالی یابی در مسیر حمایت و توسعه کسب و کار‌های داده‌های زیستی قرار گرفت تا به زودی شاهد رونق محصولات این حوزه باشیم.
سلطانی موضوع مهم دیگر را حمایت از کسب و کار‌های نوپا در حوزه همگرا دانست و گفت: برای حمایت از این کسب و کار‌ها ۲ فراخوان «حمایت از نوپا‌های فناوری‌های همگرا» منتشر شد. شناسایی نوپا‌های این حوزه و حمایت از آن‌ها اقداماتی است که با انتشار این فراخوان‌ها صورت گرفت. در نهایت نیز طرح‌های پذیرفته شده در دوره‌های پیش شتابدهی حضور یافتند. حضور در این دوره‌ها فرصتی را ایجاد کرد تا استارتاپ‌ها با تجربیات و فرآیند معرفی محصول خود آشنا شوند.
رئیس مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: در این دوره‌های ۱۲ جلسه‌ای استارتاپ‌ها با روش‌های مختلف گسترش کسب و کار و محصول خود آشنا می‌شوند. در انتها نیز پس از مذاکره با مراکز حامی توسعه کسب و کار و شتابدهنده‌ها موفق به جذب سرمایه اولیه و شروع کار می‌شوند. در سال جدید نیز حمایت از این نوپا‌های همگرا با قوت ادامه می‌یابد تا شاهد رونق فعالیت آن‌ها باشیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com