0  |  0

رشد و ارتقای دانش‌بنیان‌ها با ارائه خدمات مشاوره‌ای

رشد و ارتقای دانش‌بنیان‌ها با ارائه خدمات مشاوره‌ای

سید صاحبکار خراسانی رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادگیری و مشورت مستمر را یکی از نیازهای اصلی و ضروری شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت:ارائه خدمات آموزش و مشاوره از سوی این مرکز موجب رشد و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در ابعاد مختلف می‌شود.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:مرکز شرکت‌‎ها و موسسات دانش‌بنیان در سال گذشته خدمات متنوعی به منظور توانمندسازی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان ارائه کرده که یکی از مهمترین این خدمات ارائه مشاوره به شرکت های دانش بنیان بوده است.
وی افزود:آشنایی با قوانین کار و تجارت،بیمه،مالیات،حسابداری،تبعات حقوقی قراردادهای تجاری،اصول تیم‌سازی،مدیریت فناوری،توسعه کسب و کار،بازاریابی و فروش از جمله نیازهای اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر تجاری‌سازی و توسعه فناوری است وآگاهی و مشاوره توسط خبرگان هر حوزه برای بنگاه‌های اقتصادی لازم و ضروری به‌نظر می‌رسد.
ضرورت نیاز به معرفی مشاوران آگاه و توانمند
صاحبکار همچنین تاکید کرد:درخواست‌های مکرر شرکت‌های دانش‌بنیان پیرامون معرفی مشاوران آگاه و توانمند،ضرورت ارائه خدمات مشاوره ای را بیشتر می‌کند.
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری عنوان کرد:در سال 1397 حدود 1000 جلسه مشاوره به صورت حضوری،تلفنی، مجازی یا مکاتبه ای برگزار شده که تقریبا معادل 1300 ساعت مشاوره است. این میزان نسبت به سال گذشته رشد دوبرابری داشته است.
وی افزود:این جلسات در 36 سرفصل مختلف و 7 سرفصل اصلی بیمه و مالیات،توسعه و بازار فروش،توسعه فنی محصولات،حقوقی و مالکیت فکری،صادرات و واردات،عمومی و مدیریت،ارزیابی و توسعه محصول،به صورت رایگان به شرکت‌های دانش بنیان برنامه ریزی شده است.
در ادامه دبیرکارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد: میزان رضایتمندی شرکت‌های دانش‌بنیان از این خدمات 81 درصد بوده است.
صاحبکار گفت:در این سال تعداد 33 پرونده جرایم بیمه‌ و مالیات تعیین تکلیف شده در کمیسیون‌ها،تقریبا معادل 4 و نیم میلیارد تومان جریمه،مورد بررسی قرار گرفت و جرایم مالیاتی آنها بخشیده شد.
وی همچنین گفت: مبلغ 2 هزار میلیارد و 609 میلیون تومان بخشودگی جرایم،معادل 60 درصد کل جرایم تعیین شده برای شرکت‌ها در این برنامه حمایتی حاصل شده است که مبلغ هزار میلیارد و 358 میلیون تومان از این جرایم جهت بخشودگی در حال پیگیری است.
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری در رابطه با نشست‌های پرسش و پاسخ و اهمیت آن گفت:نشست‌های پرسش و پاسخ در سال گذشته مورد توجه ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت و با محورهایی از جمله آشنایی با قوانین مالیاتی و معافیت مالیاتی دانش‌بنیان،حمایت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان،قوانین گمرکی،نقل و انتقال ارزی،بیمه تامین اجتماعی،صادرات و واردات،همکاری‌های فناورانه حقوقی و با حضور افرادخبره درهرحوزه،برگزار شد.
صاحبکار همچنین گفت:در سال گذشته با همکاری بخش‌های مختلف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،تعداد33 نشست پرسش و پاسخ تخصصی به صورت حضوری برای شرکت‌های دانش بنیان برگزار شده که 679 شرکت دانش‌بنیان از این برنامه استفاده و بیش از 2 هزار نفر از افراد کلیدی شرکت‌‎ها در این جلسات حضور پیدا کرده اند .
رشد 4 برابری برگزاری نشست های پرسش و پاسخ
دبیرکارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به این موضوع که تعداد نشست‌های پرسش و پاسخ نسبت به تعداد نشست‌های سال گذشته رشد 4 برابری داشته افزود:دراین نشست‌ها علاوه بر آشنایی این افراد با قوانین،چالش‌های پیش روی شرکت‌های دانش بنیان مطرح و در مورد آن‌ها به طور اساسی بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.
وی افزود:در سال جاری امکان جدیدی فراهم شد تا نشست‌های پرسش و پاسخ به صورت زنده در فضای مجازی برای سایر شرکت‌ها پخش شود که با استقبال خوب شرکت‌ها مواجه شد و تا کنون بیش از 10 هزار بازدید از صفحه پخش زنده دانش‌بنیان انجام شده است.
صاحبکار در رابطه با نحوه استفاده شرکت‌ها از این خدمات گفت:شرکت‌ها می توانند برای استفاده از پیشخوان خدمات مشاوره و حضور در نشست های پرسش و پاسخ در سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com