0  |  0

لزوم بررسی راهکارهای تجاری‌سازی و ایجاد کسب‌وکار دانش‌بنیان

لزوم بررسی راهکارهای تجاری‌سازی و ایجاد کسب‌وکار دانش‌بنیان

پهلوانی به پتانسيل سیستان‌وبلوچستان در حوزه كشت گياهان‌دارويي گرمسيري و گياهان ادويه‌اي اشاره کرد و گفت: در استان حدود 1200 گونه گیاهی متعلق به 83 جنس و 35 خانواده وجود دارد که برخی از آنها آندمیک (بومی) ایران و یا به طور خاص آندمیک استان محسوب می شوند.
وی افزود: ناحیه رویشی ایرانی و تورانی سیستان‌وبلوچستان از شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، زاهدان، خاش و بخشی از سراوان، سوران و مهرستان تشکیل شده که گونه‌های جنگلی شاخص آن شامل بنه، بادام کوهی، تاغ، گز، اسکنبیل و گونه های دیگری همچون زیتون وحشی، ارژن، انجیر، پده، سنجد و بادامک است.
رئیس بنیاد نخبگان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: ناحیه رویشی خلیجی و عمانی استان شامل شهرستان‌های چابهار، کنارک، سرباز، نیکشهر، ایرانشهر و دلگان از نظر پوشش گیاهی دارای تنوع و غنای بیشتری است. علاوه بر آن، کهور ایرانی، کلیر، چگرد، پیر، توج، کنار، استبرق، کهور پاکستانی، داز، گز روغن، حرا، چش کنار و انارِ شیطان از مهمترین گونه‌های جنگلی ناحیه خلیجی و عمانی استان است.
پهلوانی فقدان بازار مناسب و عدم فرآوري گياهان‌دارويي را از مشکلات توسعه صنعت گیاهان‌دارویی عنوان کرد و اظهار داشت: راهکارهای دقیق تجاری‌سازی و ایجاد کسب‌وکار دانش‌بنیان در این حوزه باید مورد بررسی قرار بگیرد تا هم بخشی از مشکلات و چالش‌های موجود در این حوزه رفع و هم با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینۀ رونق تولید و اقتصاد فراهم شود.
وی در پایان با اشاره به وجود بیش از 300 گونه با ارزش دارویی در این خطه از سرزمین ایران، خاطرنشان کرد: در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه کشت و ایجاد صنایع تبدیلی و همچنین بدست آوردن بازار منسجم فروش و صادرات، گیاهان دارویی می‌تواند نسخه مناسبی برای درمان بیماری‌ها، چالش‌های اقتصاد و مشکلات اشتغال در این استان باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com