0  |  1

ایجاد خط اعتباری برای حمایت از استارتاپ‌های صنایع خلاق

ایجاد خط اعتباری برای حمایت از استارتاپ‌های صنایع خلاق

سیدمحمد حسین سجادی نیری گفت:این ستاد به منظور توسعه زیست بوم و اکوسیستم صنایع خلاق و فرهنگی تلاش‌های بسیاری انجام داده که یکی از مهمترین آن ها اختصاص خط اعتباری برای حمایت از فعالیت استارتاپ های صنایع خلاق است.
دبیرستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره دلیل شکل گیری برنامه صنایع خلاق گفت:برنامه توسعه زیست بوم خلاق برآمده از تجربیات شرکت های دانش بنیان و برای حمایت از شرکت‌هایی است که در عرصه صنایع خلاق و فرهنگی فعال هستند که با دستور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت.
وی ضمن اشاره به این موضوع که تاکنون حدود 400 شرکت خلاق در این حوزه شناسایی شده است،گفت:این شرکت ها بوده اند و فعالیت داشته اند اما کسی به آنها توجه نداشته است. معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با توجه به اهمیت توسعه فعالیت شرکت های خلاق تلاش کرده تا با شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل ها،آنها را مورد حمایت قرار داده و به دیگران معرفی کند.
توسعه صنایع خلاق در گروهمکاری با فعالان بخش خصوصی
نیری خاطر نشان کرد:یکی از شاخه های اصلی صنایع خلاق حوزه اسباب بازی است و در این راستا ما در تلاشیم با همکاری بخش‌های دیگر زیست بوم و اکوسیستم حوزه اسباب بازی رو توسعه دهیم،قطعا راه بسیار سختی پیش رواست . اگر چه کشور پتانسیل ها و ظرفیت‌های لازم را دارد اما مشکلات بر سر راه توسعه‌ این شرکت‌ها وجود دارد و باید با همکاری‌های نهادهای دیگرهم این اکوسسیتم شکل گیرد.
وی در ادامه گفت:امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم با تمامی صنوف همکاری داشته باشیم و با همراهی فعالان بخش خصوصی فضای حاکم بر حوزه صنایع خلاق را رونق دهیم.
نیری درادامه گزارش مختصری از فعالیت‌هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به توسعه خلاقیت در حوزه اسباب بازی انجام داده ارایه کرد و گفت:چند سالی است که تلاش داشتیم تا شرکت‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، حائز عنوان دانش بنیان شوند و نگاهی که دولتمردان به این حوزه دارند یک نگاه همه جانبه شود. یکی از شاخه‌های اصلی حوزه خلاق حوزه اسباب بازی است و در تلاشیم تا زیست بوم آن را توسعه دهیم به گونه‌ای در تمامی بخش‌ها موفق باشد.
وی افزود:باید نگاهی همه‌جانبه و فرهنگی از طرف دولت به این جریان وجود داشته باشد و شرکت‌های اکوسیستم برنامه خلاق در حوزه اسباب‌بازی را توسعه دهیم و کار را به فعالان آن حوزه بسپاریم به گونه ای که در تمامی بخش‌ها از ایده تا طراحی،تولید‌،عرضه و تجاری سازی موفق باشند.
دبیرستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد:امیدواریم بخش خصوصی بتواند در عرصه سرمایه‌گذاری برای ایده‌های جدید در حوزه اسباب بازی وارد شود واز فضای کپی محصولات خارجی دورشود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com