0  |  0

چالش نوآوری ساخت نانو پوشش مقاوم به حرارت برگزار می شود

چالش نوآوری ساخت نانو پوشش مقاوم به حرارت برگزار می شود

این چالش به دنبال توسعه راهکارهایی مبتنی بر فناوری نانو جهت «ساخت روانکار و یا نانوپوششی مقاوم به حرارت با قابلیت آب‌بندی و کاهش ضریب اصطکاک سطوح» به عنوان جایگزینی برای گریس با نقطه قطره‌ای بالا است که هم اکنون به منظور بهبود آب‌بندی و کاهش ضریب اصطکاک لغزشی رینگ سیل (رینگ آب‌بندی گلویی اگزوز) در دوره ابتدایی سرویس دهی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
باید توجه داشت که محصول نهایی تولیدی باید دارای عمر و پایداری مناسب و توانایی سرویس دهی در دمای بالا باشد.
این چالش با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال توسعه راهکارهایی مبتنی بر فناوری نانو جهت «ساخت روانکار یا نانوپوشش مقاوم به حرارت با قابلیت آب‌بندی و کاهش ضریب اصطکاک سطوح» است که قابل جایگزینی با گریس در رینگ سیل اگزوز باشد.
کلیه علاقمندان می‌توانند به طور رایگان در این چالش شرکت کنند و از تسهیلات حمایتی ۵۰ میلیون ریالی شامل کمک‌هزینه نقدی و اعتبار شبکه آزمایشگاهی در مرحله اول و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی ویژه برنده نهایی چالش بهره‌مند شوند.
رینگ سیل یا رینگ آب‌بندی گلویی اگزوز، یکی از قطعات اگزوز خودرو است که با توجه به طولانی بودن مسیر اگزوز به عنوان یک مفصل میانی وظیفه اتصال دو بخش مختلف اگزوز خودرو و نیز دمپ بخشی از ارتعاشات وارد بر این مجموعه را در حین حرکت دارد. پایه اصلی این قطعه گرافیت به عنوان ماده روان‌کار جامد به همراه یک سیم توری به عنوان تقویت کننده گرافیت است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com