0  |  0

راه اندازی پارك اقتصاد ديجيتال در استان مركزی

راه اندازی پارك اقتصاد ديجيتال در استان مركزی

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: این پارک در قالب توافقنامه‌ای با معاون وزیر ارتباطات در استان مرکزی راه اندازی می‌شود.
وی افزود: این توافقنامه در سفر معاون وزیر ارتباطات به استان مرکزی منعقد شده و به زودی فرآیند اجرایی آن آغاز می‌شود.
آقازاده اظهارداشت: استان مرکزی با تحقق فرآیند اجرایی مفاد این تفاهم نامه، جز هشت استان دارای پارک اقتصاد دیجیتال خواهد شد.
استاندار مرکزی گفت: وجود این پارک برای رشد شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از کسب و کارهای نو و خلاق محور ضروری است.
وی افزود: ساختمانی برای راه اندازی این پارک در اختیار متولیان امر قرار داده شده است.
آقازاده ادامه داد: عملکرد این ستاد در ۲ سال اخیر قابل دفاع است و علت آن کمترین ریزش نیروی انسانی و بیشترین جذب در بازار کار در استان مرکزی است.
وی اظهار داشت: این موفقیت منحصر به جمع عضو ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان نیست بلکه بخش خصوصی و کارآفرینان نقش مهمی در تحقق این فرآیند داشته اند
استاندار مرکزی گفت: یاس و ناامیدی در مسیر حرکت به سمت اقتصاد مستقل جایگاهی ندارد و اگر همه دنیا ایران را تحریم کنند ما بر روی پای خود ایستاده ایم.
آقازاده بیان کرد: گاهی اوقات تحریم‌ها برای بخش خصوصی مشکل ساز نیست اما برخی قوانین دست پاگیر بر سر فعالیت اقتصادی مانع ایجاد کرده است.
استاندار مرکزی گفت: برخی واحدهای صنعتی استان مرکزی مثل صنایع نخ خمین بعد از سال‌ها مشکلات فعال شده اند و هپکو نیز با سفارش تولید ۷۵ دستگاه گریدر از حالت رکود گذشته در حال خارج شدن است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی در این استان در حال اجراست که باید با پیگیری مستمر و رفع نواقص و مشکلات احتمالی زمینه بهره برداری هرچه سریع‌تر از آن را فراهم کرد.
فرخی افزود: باید شاخص‌ها و طرح‌های نشست اقتصاد مقاومتی با دقت و جدیت مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی ادامه داد: تحقق صادرات غیرنفتی، حمایت از سرمایه‌گذاری، تکمیل واحدهای نیمه تمام، راهبری و مدیریت اجرایی تولید صادرات محور و توسعه زیرساخت‌های مختلف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دستور کار قرار دارد.
فرخی عنوان کرد: حمایت از کسب و کارهای نو به ویژه در حوزه دانش بنیان کلید دست یابی به توسعه پایدار است و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری می تواند افق روشن تری از توسعه اقتصادی را پیش روی استان قرار خواهد داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بازار تاریخی اراک کاندیدای موقت برای ثبت در فهرست جهانی است و برای این مهم باید مشکلات این مجموعه برطرف شود.
ایزدی افزود: شاخص‌های مورد نیاز برای قرار گرفتن بازار تاریخی اراک در فهرست ثبت آثار جهانی، باید در سه سال آتی انجام شود.
وی در ادامه اظهار داشت: تفرجگاه گردوی اراک به عنوان منطقه نمونه گردشگری نیازمند تأمین زیرساخت‌ها است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۸۰۰ کیلومتر راه دسترسی به منطقه گردشگری گردو اراک نیازمند رفع مشکل است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تالار مرکزی استان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال قابل بهره برداری است.
حجت الاسلام دانشی افزود: این تالار در ۱۲ هزار متر مربع مساحت در زیربنای ۱۴ هزار و ۴۰ متر مربع در ۶ طبقه ساخته شده است.
وی اظهار داشت: سالن موسیقی، سخنرانی، رستوران، کتابخانه و کارگاه آموزشی در این مجموعه پیش بینی شده است.
فرمانده سپاه روح الله نیز در این نشست ضمن تاکید بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام گفت: نیاز است به طرح‌های نیمه تمام که از سال‌های گذشته باقی مانده و یا به ورطه رکود رسیده اند، نگاه ویژه ای شود.
سردار کریمی افزود: برخی واحدهای تولیدی که فعال هستند را باید به رسمیت بشناسیم و همچنین متقاضیانی که در انتظار صدور مجوز هستند، نیاز است مساعدت‌های لازم را دریافت کنند.
وی تاکید کرد: باید به جایگاه اقتصاد خرد و واحدهای کوچک نیز پرداخته شود و تنها فعالیت واحدهای بزرگ در تحولات و رونق اقتصادی مد نظر قرار نگیرد.
فرمانده سپاه روح الله اولویت اقدامات مؤثر در راستای رونق تولید در سال جاری را تقویت شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: باید با اولویت بندی اقدامات، توانمندی‌های داخلی را تقویت و در راستای بهبود رونق تولید به ویژه در واحدهای خرد، ورود به بازار را تسهیل کرد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی نیز بیان کرد: بر اساس سیاست‌های وزارتخانه، تکمیل ۳۳۴ طرح استان در قالب طرح‌های کوچک و متوسط که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در اولویت قرار دارد.
حاجی پور افزود: بیش از ۳۰ طرح مهم استان که پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد دارند امید است تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به مشکل کاغذ در کشور تصریح کرد: مبحث تأمین کاغذ از اصلی ترین موضوعاتی است که مورد پیگیری قرار گرفته و مقرر شده که کارخانه تولید کاغذ در کشور راه اندازی شود که در این راستا نیز پروانه هم صادر شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: استانداری مرکزی
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com