0  |  0

مراکز رشد و شتابدهی کسب و کار زنان تشکیل می‌شود

مراکز رشد و شتابدهی کسب و کار زنان تشکیل می‌شود

صدیقه ربیعی پیرامون مصوبات دهگانه اقتصاد مقاومتی در حوزه زنان گفت: با توجه به آمار رو به رشد فارغ التحصیلان زن و آمار پایین اشتغال زنان باید برای اشتغالزایی در این حوزه به صورت جدی اقدام کرد که یکی از راه های تحقق این هدف ایجاد مراکز شتابدهی زنان است.
وی به اهداف ایجاد مراکز شتابدهی زنان از قبیل ترویج فرهنگ کار و کار آفرینی، ایجاد شبکه های قدرتمند و در نتیجه تربیت کارآفرینان موفق، آموزش مهارت های کارآفرینی به تیم های دارای ایده و استارت آپ های پذیرفته شده، ارائه مشاوره های تخصصی درباره کسب و کار، شناسایی موانع فعالیت های اقتصادی امور بانوان، حذف اتلاف سرمایه و وقت از طریق اشتراک گذاری تجربه و کوتاه کردن فرایند آزمایش کسب و کار نوپا و در نهایت ارائه راهکار برای رفع و کاهش موانع موجود در کسب و کارها اشاره کرد.
ربیعی افزود: مراکز شتابدهی کسب و کارها به پرورش کار آفرینان و دست یابی به توسعه پایدار از طریق ایجاد اشتغال برای بانوان منجر می شود و در مجموع مراکز شتابدهی مثل مرکز سامان دهنده برای رشد اقتصادی هستند.
وی گفت: شتابدهنده یک ساختار منسجم و مشخص است که در راستای حمایت و توسعه کارآفرینی نوآورانه و دانش بنیان حرکت می کند و هدف عمده آن ارائه خدمات به کسب و کارهای نو است.
ربیعی با تاکید بر ضرورت ایجاد فرهنگ کارآفرینی در بین بانوان گفت: از ظرفیت پارک علم و فناوری می توانیم برای ایجاد مراکز رشد و شتابدهی استفاده کنیم و در این مراکز مشاوره های تخصصی و مهارتهای لازم به کارآفرینان ارائه خواهد شد.
وی افزود: در راستای حمایت از کارآفرینان همایش های تخصصی و تورهای صنعتی برگزار خواهد شد و با مشارکت شرکت شهرکهای صنعتی امتیازاتی به بانوان کارآفرین اعطا می‌شود.
ربیعی بیان داشت: دانشگاه ها باید با ارائه خروجی مناسب به بخش صنعت همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com