0  |  0

استقبال از کسب‌‌وکارهای جدید به شرط حفظ مشاغل سنتی

استقبال از کسب‌‌وکارهای جدید به شرط حفظ مشاغل سنتی

یک فعال کارگری معتقد است ضمن پذیرش مشاغل جدید در آینده باید مشاغل سنتی و قدیمی خود را که با آداب و رسوم کهن و فرهنگ اصیل ایرانی آمیخته شده حفظ کنیم.
فتح اله بیات اظهار کرد: در آینده نزدیک ناگزیریم مشاغل جدید را بپذیریم و هرقدر مقاومت کنیم ناگزیریم مشاغل جدید را بپذیریم، چون دنیا دهکده جهانی است و باید خود را با اتفاقاتی که در آن می‌افتد وفق دهیم و به سمتی برویم که جهان به آن سو حرکت می‌کند.
وی ادامه داد: در اجلاس امسال سازمان جهانی کار بر اهمیت آینده کار و ظهور مشاغل جدید تاکید شد، بنابر این نمی‌توانیم از مشاغل جدید با سبک و سیاق جدید فاصله بگیریم، چون یک‌سری از کسب و کارها با شیوه‌ای جدید در حال پیشروی هستند که ما باید خود را به آنها نزدیک کنیم تا بتوانیم وارد دنیای رقابتی شویم.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در عین حال تصریح کرد: مشاغل سنتی شاید قدیمی شوند ولی در فرهنگ و آداب و رسوم کهن و اصیل ایرانی ریشه دوانده و نمی‌توان آنها را به فراموشی سپرد؛ لذا معتقدم در عین حال که باید مشاغل سنتی و قدیمی خود را حفظ کنیم، به استقبال مشاغل جدید برویم و خود را با تکنولوژی‌های روز و فناوری‌های جدید منطبق کنیم.
بیات گفت: سرعت دسترسی به اطلاعات با رشد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی به شدت گسترش یافته و بسیاری از نیازمندی‌های انسان را تحت تأثیر فناوری‌های روز قرار داده است؛ بنابر این برای حضور در بازارهای جهانی و رقابتی ناچاریم که مشاغل جدید را بپذیریم و جوانان و فارغ التحصیلان خود را با آموزش‌ها و مهارتهای جدید و به روز آشنا کنیم؛ چرا که آینده متعلق به جوانان خلاق و کارآفرینی است که سهم بزرگی در کسب و کارهای جدید دارند.
باوجود تغییراتی که طی سال‌های آینده در ماهیت کار به وجود خواهد آمد بسیاری از شغل‌ها و کسب و کارها دچار تحول خواهند شد و این تغییرات نیازمند پذیرش مسئولیت‌های بیشتر از جانب نیروهای کار است. کارشناسان معتقدند در بسیاری از مشاغل آینده، مهارت‌های امروز دیگر کاربردی نیست و از حالا باید به فکر کسب مهارت‌های جدیدتر باشیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com