0  |  1

نبود محدویت مالی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

نبود محدویت مالی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

علی وحدت روز یکشنبه در گردهمایی سه روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: نیاز مالی نباید مانع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها شود، باید از تمام بخش‌های حاکمیتی و دولتی درخواست کنیم که به این شرکت‌ها اعتماد کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در تلاش است تا در همه مراحل طراحی و ساخت محصولات دانش‌بنیان از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری میان اعضای اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور، تاکید کرد: گردهمایی امروز از جمله اقدامات این صندوق برای حوزه‌های اولویت دار است و امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی فناوری به سطح جامعه نفوذ کند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برگزاری این گردهمایی به منظور ورود صندوق به حوزه‌های استراتژیک و اولویت‌دار کشور است، برگزاری چنین رویدادهایی موجب می‌شود که صندوق، تامین مالی بهتری برای فعالیت‌های دانش‌بنیان داشته باشد و امیدواریم با این اقدام شاهد رونق بیشتری در بخش فضایی کشور باشیم.
وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی محدودیتی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ندارد و سیاست ما این است که از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم یادآورشد: اسناد بالادستی فناوری فضایی جزو فناوری‌های اولویت‌دار کشور است، اگرچه اقدامات خوبی برای ایجاد زیرساخت در کشور صورت گرفته اما هنوز به بلوغ کافی در این حوزه نرسیده‌ایم و امیدواریم با فعالیت‌های انجام شده شاهد حضور بیشتر بخش خصوصی به اقتصاد فضایی باشیم.
گردهمایی ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی بخش خصوصی فعال در این حوزه امروز (یکشنبه ۱۶ تیرماه) در صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد که در آن متخصصان و کارشناسان امر در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه به تبادل نظر خواهند پرداخت.
این گردهمایی سه روزه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ایران، ۱۶ تا ۱۸ تیرماه برگزار می‌شود، امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فضایی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور افزایش همکاری‌ها از برنامه‌های جانبی این گردهمایی است.
برگزاری نشست‌های تبادل فناوری بین طرف عرضه و تقاضای فناوری و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با کسب و کارهای فضایی و سنجش از دور، پنل بررسی فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کارهای فضایی و نشست انتقال تجربه بین شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد فناورانه در بخش عصرگاهی آن است.
در این گردهمایی همچنین پنل تخصصی با عنوان «فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای حوزه فضایی» برگزار می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com