0  |  0

سه طرح برای رونق کسب‌و‌کار اجرایی می‌شود

سه طرح برای رونق کسب‌و‌کار اجرایی می‌شود

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح های هر روستا یک محصول، روستاهای بدون بیکار و صندوق خرد زنان روستایی از جمله برنامه های این صندوق برای گرهگشایی از مشکلات بیکاری در روستاهای این استان است.
ارسلان حسن پور اظهار داشت: باغچه جلیل به عنوان پایلوت طرح روستای بدون بیکار در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۲ به این روستا اظهار داشت: با تشخیص کمیته برنامه‌ریزی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی قرار است این طرح در روستای مذکور اجرایی شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس این طرح کارشناسان صندوق کارآفرینی امید در روستای باغچه جلیل مستقر و در مورد اجرای کسب و کارهای کوچک به اهالی مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند و سپس برای پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به متقاضیان برنامه‌ریزی خواهد شد.
حسن پور ابراز داشت: با توجه به شرایط اقلیمی روستای بن زرد برای تحقق هر روستا یک محصول، این روستا به دهکده زعفران تبدیل خواهد شد که تاکنون با حمایت صندوق کارآفرینی هفت مزرعه کشت زعفران در این روستا ایجاد شده است.
حسن پور اظهار داشت: طرح هر روستا یک محصول از سال ۱۳۹۶ تاکنون در روستای سربیشه از توابع گچساران نیز شروع شده و در سال ۱۳۹۷ بیش از ۶۰ فقره تسهیلات اشتغال کوچک به هنرمندان صنایع دستی این روستا پرداخت شده است.
وی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا، برنامه‌ریزی برای بازاریابی از برنامه‌های در دست اجرا برای تبدیل این روستا به دهکده صنایع دستی است.
وی اجرای صندوق‌های خرد زنان در روستاهای شاخص شهرستان‌های باشت، کهگیلویه و چرام از دیگر برنامه‌های شده بر اساس توانمندی‌های هر منطقه برای تحقق اشتغال پایدار است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این راستا طرح دامپروری در شهرستان بهمئی شروع شده است که تاکنون ۱۵ فقره تسهیلات در این زمینه به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵۲ میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال گذشته تاکنون از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر این صندوق در استان به متقاضیان پرداخت کرده است.
حسن پور افزود: این میزان تسهیلات برای اجرای ۷۷۲ طرح اقتصادی پرداخت شده که بهره برداری از آنها زمینه اشتغال بیش از یکهزار و ۷۰۰ نفر را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار ابلاغ شده به صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد از محل تسهیلات روستایی و عشایر ۶۴۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال بوده افزود: بخش عمده‌ای از اعتبارات جذب شده است.
وی از افزایش سقف تسهیلات پرداختی برای ایجاد اشتغال پایدار از سوی این صندوق خبر داد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سقف تسهیلات برای هر طرح که پیش از این ۲۰ میلیارد ریال بود به ۴۰ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.
حسن پور عنوان کرد: تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و فناوری اطلاعات، ورزش و خدمات پرداخت شده است..
وی بیان کرد: حمایت از کسب و کارهای کوچک با توجه به زودبازده بودن از برنامه‌های دولت برای رونق تولید و کارآفرینی است.
حسن پور بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بین چهار استان برتر کشور بر اساس سهمیه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر بود.
بر اساس آمار از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا بیستم دی ماه امسال ۱۳ هزار و ۷۷۳ فقره تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید در این استان به متقاضیان پرداخت شده است.
در این مدت یک هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال، ازدواج و وام‌های ضروری در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
بر اساس آمار میزان پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در دولت تدبیر و امید نسبت به مدت مشابه دولت قبل ۳.۲ برابر شده است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد ۱۷.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ بوده که در سال ۱۳۹۶ با ۴.۴ درصد کاهش به ۱۳.۳ درصد رسید.
کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com