0  |  2

نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال برگزار می‌شود

نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال برگزار می‌شود

حمزه خسروانی در جلسه هماهنگی دومین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال خوزستان که در محل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی با اهداف و ویژگی‌هایی با نگاه معرفی بسترهای ایجاد شده برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران، ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های کارآفرینی و شناسایی کارآفرینان برگزار می‌شود.
وی افزود: معرفی بسترهای ایجاد شده برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در زمینه‌های صنعت، گردشگری و صنایع‌دستی روستایی، تکمیلی و صنایع تبدیلی کشاورزی، جذب و تأمین منابع مالی و توسعه عمران مجموعه‌های شهری - روستایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، معرفی برنامه‌های توسعه کمی و کیفی مسکن استان، فعالیت‌های اولویت‌دار از نظر تسهیلات بانکی، معرفی بسته‌های حمایتی در زمینه فعالیت‌های کارآفرینی، معرفی فرصت‌های موجود شغلی در بازار کار، شناسایی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در سراسر کشور و همچنین شناسایی کارآفرینان فضای مجازی استارت آپ‌های استان و برنامه حمایت از آن‌ها جزو اهداف این نمایشگاه است.
معاون اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان درباره ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه پتانسیل بالایی نسبت به مشارکت‌کنندگان در دوره نخست نمایشگاه، تلاش می‌کنیم در این دوره از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. همچنین انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری منطقه ویژه پتروشیمی که سال گذشته در نمایشگاه صورت گرفت، از نکات برجسته نمایشگاه در راستای تأمین منابع مالی از بازار سرمایه بود.
خسروانی با اشاره به شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه افزود: تعیین و ابلاغ خط‌مشی نمایشگاه، شرح وظایف تائید و ابلاغ احکام روسای کارگروه‌های علمی، بررسی و تائید مصوبات کارگروه‌های علمی، تعیین مخاطبان یا مدعوین نمایشگاه در سطح ملی و همچنین تعیین و تصویب خط‌مشی کاری نمایشگاه از وظایف این شورا است.
وی ادامه داد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به‌عنوان رئیس شورا، اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی به‌عنوان دبیر شورا و معاونت سیاسی اجتماعی و اداره کل روابط عمومی استانداری خوزستان، مدیرکل امور شهری استانداری و مدیران سازمان‌های صنعت معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و اتاق بازرگانی به‌عنوان دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال استان هستند.
معاون اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان در تشریح شرح وظایف کارگروه علمی گفت: تعیین محورهای علمی و آموزشی مرتبط به‌ منظور تنظیم برنامه‌های آموزشی و شناسایی و انتخاب برگزارکننده برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله وظایف این کارگروه است که اعضای آن؛ پارک علم و فناوری به‌عنوان رئیس کارگروه، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، دانشگاه علمی کاربردی، کانون کارآفرینان، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و نماینده دانشگاه شهید چمران اهواز به‌عنوان اعضای کارگروه انتخاب می‌شوند.
خسروانی افزود: این نمایشگاه یک کارگروه اجرایی و اطلاع‌رسانی نیز دارد که مصوبات شورای سیاست‌گذاری را اجرا و بر فرآیند و نحوه ثبت‌نام در نمایشگاه نظارت می‌کند.
وی در ادامه این نشست با بیان این‌ که برگزاری این نمایشگاه بر اساس تأکید استاندار خوزستان از الزام و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: با توجه به اهمیت بالای این موضوع به‌ویژه در سال رونق تولید، لازم است دستگاه‌های اجرایی اهم فعالیت‌هایی که به‌منظور ایجاد تحرک در حوزه اشتغال و کارآفرینی برای بخش خصوصی انجام داده‌اند را به نمایش بگذارند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com