0  |  1

با توجه به این نکات در قلب مشتریان‌تان نفوذ کنید!

با توجه به این نکات در قلب مشتریان‌تان نفوذ کنید!

آیا برای پیدا کردن مزیت رقابتی خود و برنده شدن در بازار در تلاش هستید؟ خوب، شما تنها نیستید. بسیاری از کارآفرینان نوپا در حال مبارزه برای یافتن جایگاه خود در میان شرکت‌های برتر هستند.

چه چیزی تعیین می کند که کدام یک از کسب و کارها موفق می‌شوند، و کدام یک از آن ها هرگز روزهای روشن موفقیت را نمی‌بینند؟!

استراتژی برتر، تمرکز دائمی بر نیازهای مشتریان و خواسته های آن‌ها است. همانطور که یکی از مدیران آمازون در رابطه با موفقیت این شرکت، گفت: چیزی که تاکنون سبب موفقیت ما شده‌است، تمرکز بسیار زیاد بر روی مشتریان است!

بهترین راه برای کسب مزیت رقابتی، تمرکز روی مشتریان خود به جای رقیب تان است. 

در ادامه ، به بیان نکاتی برای تمرکز بر روی مشتریان می پردازیم:

۱.خدمات مشتریان را قدرتمند کنید:

این راز نهفته نیست که وجود یک سیستم خدمات رسانی قدرتمند، سبب حفظ مشتریان می‌گردد و همچنین یک سیستم ضعیف سبب می‌شود مشتریان تامین کننده خود را به راحتی تغییر دهند.

طبق تحقیقاتی که انجام شد، ۳۳ درصد از افراد ادعا کردند که پس از یک نمونه ارایه خدمات ضعیف به مشتری، آن‌ها تامین کننده خود را تغییر داده‌اند. به طور مشابه، در تحقیق دیگری ۵۱ درصد از مشتریانی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند بیان کردند هرگز از کسب و کاری که خدمات ضعیفی را ارایه داده‌است مجددا خرید نمی‌کنند.

با این حال، نکته مهم این است؛ خدمات مشتریان قدرتمند فقط مشتریان موجود را متعهد نمی کند، همچنین می‌تواند مشتریان جدیدی را جذب کند که مایل به پرداخت بیشتر هستند. براساس تحقیقی که در بالا ذکر شد، ۷۰ درصد از مصرف کنندگان مورد نظرسنجی گفتند که آن‌ها پول بیشتری صرف کار با شرکتی کردند که خدمات مشتریان متمایزی دارد.

با این حال استخدام افراد مناسب و حفظ آن ها از طریق منابع انسانی، می‌تواند دشوار باشد.

« Lars Jankowfsky»، بنیانگذار «NFQ Asia» یک رویکرد اثبات شده دو جانبه دارد که سبب شده جوایز زیادی را دریافت کند. NFQ به تازگی به عنوان بهترین شرکت فن آوری اطلاعات برای کار در ویتنام انتخاب شده‌است.

برای جذب افراد مناسب، شما به یک رویکرد دو جانبه نیاز دارید. اول، حقوق رقابتی و متمایز ارائه دهید و دوم، محیط کار جذاب برای کارمندان خود ایجاد کنید. محیط کار جذاب به معنای ساخت یک محل کار مجهز به تکنولوژی هیجان انگیز، در نظر گرفتن ماموریت‌های بزرگ و ایجاد جلسات با مدیران و متخصصان صنعت است تا کارمندان بتوانند از بهترین اهداف یاد بگیرند نه صرفا تزیین محیط با گلدان و قاب عکس!

NFQ از طریق استراتژی های منابع انسانی و استخدام توسعه یافته، با طیف وسیعی از مشتریان متنوع در زمینه‌های مختلف در تعامل است.

آیا با استخدام کارمندان بیشتر، می‌توان ارزش بیشتری به مشتریان ارایه داد؟

۲.برای مشتریان‌تان تجربه خریدی لذت بخش ایجاد کنید:

آیا تا به حال تجربه خرید آنلاینی را داشته‌اید؟ در چنین خریدهایی ممکن است دکمه‌های پرداخت کار نکنند یا صفحات به آرامی باز شوند و ... که تجربه‌ای ناامید کننده خواهد بود!

در هر نوع کسب و کار آنلاینی از فروش مواد و مصالح ساختمانی گرفته تا خدمات رسانی آنلاین فرصت‌های بسیار زیادی وجود دارد که مشتری می‌تواند خریدی لذت بخش را تجربه کند.

برای یک مزیت رقابتی، بدون شک ایجاد یک تجربه خرید آرام، یکپارچه، لذت بخش برای مشتریان بسیار اهمیت دارد. در حقیقت، با توجه به مطالعه گارتنر، ۶۴ درصد افرادی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند ادعا کردند که تجربه مشتری از قیمت مهم‌تر است.

در حقیقت می‌توان گفت با ایجاد یه تجربه خرید لذت بخش می‌توان به ذهن و قلب مشتریان نفوذ کرد. چنین امری سبب می‌شود تا کسب و کارها فراتر از رضایت مشتریان گام بردارند. این استراتژی، استراتژی مورد توجه در خودروسازی مرسدس بنز است!

تجربه خریدی لذت بخش

۳داستان‌های الهام بخش کسب و کارتان را بیان کنید:

گاهی اوقات داستان شرکت خود را بیان کنید. این داستان‌ها می تواند شگفتی ایجاد کند و کسب وکار شما را از رقبا متمایز کند.

هر داستانی معنای خاص خود را دارد. در تلاش باشید تا پرسش‌هایی را برای مشتریان ایجاد کنید. برای پاسخ به این دسته از پرسش‌ها می‌توانید مردم را وادار به اقدام کنید. یک داستان قدرتمند در مورد کسب و کارشما می‌تواند آن ها را ترغیب به خرید از شما، به جای رقیب تان کند.

«سو مان» یک تاجر زن برتر، آموزگار و رئیس بین المللی و مدیر عامل آکادمی «فورچون» می‌باشد، سازمانی که به بهبود مشارکت تجاری مشتریان اختصاص دارد.

برنامه این سازمان برای کمک به مشتریان بسیار روشن است. مان قبل از ۳۰ سالگی به یک کارآفرین میلیونر تبدیل شد و تنها سه سال پس از اینکه توانست داستان الهام بخش خود را بسازد، ثروت زیادی به دست آورد.

او از طریق بیان داستان خود و تجربیاتش می‌تواند دیگران را در دست‌یابی به چنین موفقیت‌هایی راهنمایی کند. او به افرادی که می‌خواهند پول بیشتری داشته باشند و کسب و کار خلاقانه‌ای بسازند، مشاوره مالی و تجاری ارائه می‌کند.

برای مثال « author Pawlowska» به عنوان یک نویسنده توانست با مشاوره‌های مان به درآمد بسیار زیادی دست یابد.

افراد دیگری همچون مان به این قبیل فعالیت‌ها پرداخته‌اند. داستان سرایی الهام بخش می‌تواند به کسب و کارها کمک کرده و نتایج مورد انتظار مشتریان را تامین کند.

داستان سرایی به این معنا نیست که کسب وکار شما به یک سازمان غیر انتفاعی تبدیل شود که دانش ارزشمند خود را رایگان از دست دهد؛ تنها به این معنی است که باید به مشتریان خود فرصت دهید، ارزشی فراتر از انتظارشان دریافت کنند.

۴.محصولات ساده ارايه دهید:

فرآیندهای داخلی ساده بازده بهتری نسبت به فرآیندهای پیچیده و بسیار دقیق تولید ایجاد می‌کنند.

خطوط خدمات مشتریان ساده یک تجربه هموارتر را ایجاد می کنند برای مثال محصولی که استفاده از آن آسان است، بدون شک خوشایند و به نظر مشتریان جذاب است.

« Jankowfsky» در این خصوص بیان می‌کند: یکی از کارهایی که ما اغلب در زمان کمک به یک شرکت فناوری برای رسیدن به موفقیت در بازار آن ها انجام می‌دهیم این است که ویژگی‌های اصلی که بازار هدف آن‌ها تقاضا می‌کند و یا نیاز دارد را مشخص می‌کنیم و سپس به کسب و کارها کمک می‌کنیم تا یک اپلیکیشن یا محصولی را با آن ویژگی هایی تقاضا شده ( به سادگی استفاده می شوند) ایجاد کنند. ما دریافته‌ایم که استفاده از محصول ساده تر، برای مصرف کنندگان جذاب تر است.

بنابراین، بیش از حد محصول خود را پیچیده نکنید. آن را ساده نگه دارید. ممکن است تنها به همین دلیل پیشرفت کنید که محصول شما راحت تر از سایر محصولات است.

برگرفته از سایت entrepreneur

مترجم: ملیکا نصیر ( کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی‌)

برای مطالعه بیشتر:

آیا مزیت رقابتی‌ کسب‌و‌کارتان به‌اندازه کافی پرقدرت است؟

در طرح کسب و کارتان به مزیت رقابتی توجه کرده‌اید؟

مزیت رقابتی چیست؟ راهکارهایی برای ایجاد مزیت رقابتی در کسب و کار

5 روش برای کسب مزیت رقابتی در کسب و کار

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com