0  |  0

استقبال ارکان بازار سرمایه از ایده ها و نرم افزارهای نظارتی

استقبال ارکان بازار سرمایه از ایده ها و نرم افزارهای نظارتی

مدیر توسعه تکنولوژی فرابورس‌ایران در کارگاه «تولید موتور و نرم‌افزارهای معاملاتی در بازار سرمایه» که در نخستین روز از نمایشگاه الکامپ برگزار شد، گفت: برای برآورد دقیق نیازهای فرابورس به نرم افزارهای تخصصی، باید حوزه‌های مختلف را از هم تفکیک و احتیاجات هر بخش را به درستی تشخیص داد.
بهرنگ صادقی در این کارگاه آموزشی عنوان کرد: در بخش بالادستی چارت سازمانی، سازمان بورس قرار دارد که به عنوان رگولاتور خواسته‌های نرم‌افزاری در رابطه با وظایف خود یعنی شفاف‌سازی و عدالت دارد؛ نرم‌افزارهایی که بتوانند دیتاهایی در حجم بالا و از مبادی مختلف را دریافت کند. همچنین در این بخش نیازهایی وجود دارد که می‌طلبد شرکت‌های نرم‌افزاری از ظرفیت موجود استفاده کنند.
به گفته صادقی همچنین نرم‌افزارهای نظارتی در این بخش وجود دارد که در دنیا نیز در زمره گران‌ترین نرم‌افزارها محسوب می‌شوند و به لحاظ اقتصادی می‌تواند برای شرکت‌ها جذاب باشد.
وی با اعلام اینکه در بخش‌های تحت نظارت سازمان بورس نظیر شرکت بورس، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی هم احتیاجاتی وجود دارد که مغفول واقع شده و تاکنون کسی به آن ورود نکرده است، افزود: این بورس‌ها نیاز به سامانه‌های نظارتی دارند که لازم است برای آنها تهیه شود نظیر نرم افزارهایی که مربوط به دریافت اطلاعات مالی شرکت‌ها و بررسی آنهاست. همچنین نرم‌افزارهایی که معاملات در آن صورت گرفته و اُردرها را دریافت و با هم مچ کند.
مدیر توسعه تکنولوژی فرابورس ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر دو مجموعه مدیریت فناوری بورس تهران و سپرده‌گذاری مرکزی درگیر موضوعاتی از این دست هستند، افزود : هر دو این شرکت‌ها از دریافت ایده‌ها و شرکت‌های فعال استقبال می‌کنند.
وی با بیان اینکه توصیه شخصی بنده ورود فعالان در بخش نرم‌افزارهای نظارتی است، اظهار کرد: در پاسخ به انتقادات برخی شرکت‌کنندگان در خصوص اختلال هسته معاملات نیز باید به عمر ۱۲ ساله سامانه فعلی و عدم همکاری شرکت‌های خارجی برای به روزرسانی و رفع مشکلات فعلی این سامانه اشاره کرد.
صادقی راه برون‌رفت از این وضعیت را تسهیل ورود شرکت‌های خارجی و ایجاد توان داخلی برای ارتقای سطح دانش جوانان عنوان کرد تا در سال‌های آتی و با بزرگتر شدن بازار ، دیگر درگیر مشکلات تکراری و دغدغه توسعه نشویم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com