0  |  0

افزایش بهره‌وری و تولید ناخالص ملی با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

افزایش بهره‌وری و تولید ناخالص ملی با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه حوزه ساخت و ساز و همچنین شرکت‌های دانش بنیان زمینه ساز توسعه هر کشوری است گفت: قطعا بر اساس ارتقا شاخص‌های اقتصادی کشور‌ها پیشرفت می‌کنند و ما برای استمرار مسیر توسعه یافتگی کشور باید بتوانیم تمام طرح‌ها و بند‌های سند چشم انداز توسعه را اجرایی کنیم.
زارع افزود: برای اجرایی شدن رونق تولید باید در راستای استراتژی اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و همچنین برای تحقق اسناد بالا دستی باید مسیر توسعه یافتگی کشور را تا افق ۱۴۰۰ ادامه دهیم.
سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در مسیر توسعه یافتگی اعتماد به تعاونی‌ها هست گفت: به واسطه وضعیتی که در قانون اساسی و همچنین قانون مدنی برای تعاونی‌ها تعیین شده باید به این بخش همواره توجه کنیم.
وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان خود عامل موثری برای کشور‌های توسعه یافته دنیا به شمار می‌روند و در این حوزه بسیار راهگشا هستند در نتیجه باید توجه خود را به این بخش بیشتر کنیم.
زارع با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌های خوبی را پیش روی شرکت‌های دانش بنیان قرار داده است گفت: باید بتوانیم از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه حمایت کنیم و بتوانیم ایده‌های این شرکت‌ها را به مرحله عملیاتی برسانیم و آن‌ها را وارد بازار اقتصادی کشور کنیم.
سرپرست استانداری گیلان اظهار کرد: ورود این شرکت‌ها به بازار و عرصه اقتصادی علاوه برآن که زمینه ساز گسترش ظرفیت‌ها است بلکه زمینه ساز افزایش اشتغال و همچنین بهره‌وری می‌شود.
وی افزود: افزایش تولید ناخالص ملی کشور و همچنین ارز آوری و تقویت اقتصاد دانش بنیان خود از عوامل حمایت از تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به شمار می‌رود.
سرپرست استانداری گیلان با اشاره به نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت: ارزیابی‌های من از نمایشگاه امسال نشان می‌دهد که این نمایشگاه از لحاظ کیفیت نسبت به نمایشگاه سال گذشته بسیار بهتر شده و امیدواریم شرکت‌های مختلف تعاونی‌ها بتوانند در حوزه ساخت و ساز و همچنین صنعت مسکن بیش از گذشته موفق باشند.
استفاده از ساختمان‌های پیش‌ ساخته و سبک می‌تواند زمینه ساز کاهش بلایای طبیعی شود
همچنین پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان با بیان اینکه باید از تجربیات کشور‌های مختلف در حوزه مسکن استفاده کرد گفت: استفاده از ساختمان‌های پیش‌ ساخته و سبک می‌تواند زمینه ساز کاهش بلایای طبیعی شود.
وی افزود: استفاده از پنل‌های ساختمانی سبک و همچنین استفاده از فناوری‌های جدید و روز دنیا می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کشور و همچنین صنعت ساختمان کمک کند.
پزشکیان گفت: استفاده از تجربیات و همچنین فناوری‌های روز دنیا و اضافه کردن دانش‌های ایرانی می‌تواند باعث ارتقای این صنعت شود و ما با استفاده از این اقدامات می‌توانیم محصولات خود را به کشور‌های دنیا صادر کنیم.
١١٠ رشته و صنایع مختلف به صنعت ساختمان وابسته است
عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه همه کشور بر خروج مسکن از رکود اهتمام دارند، گفت: هر منابعی که به بخش مسکن تزریق شود آثار آن در کل اقتصاد مشهود و محسوس خواهد بود.
رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه بسیاری از محصرلات صنعت ساختمان به کشورهای دیگر صادر می شود، گفت: با توجه به اینکه ١١٠ رشته و صنایع مختلف به صنعت ساختمان وابسته است لذا روند این بخش می تواند کل اقتصاد را رونق دهد.
عبدالهی همچنین به حضور گسترده استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: ۴۴ شرکت فعال در حوزه دانش بنیان در نمایشگاه امسال حضور فعال دارند و وجه تمایز نمایشگاه امسال نسبت به ادوار گذشته نیز حضور استارت آپ ها است.
وی به حضور ۴ دانشگاه تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف و علم و صنعت در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر در مقاطع فوق لیسانس و دکتری ایده های بسیار خوبی برای اشتغال زایی و تجاری سازی تولیدات خود دارند که با سرمایه های بسیار اندک می توانند تولیدات خود را تجاری سازی و به اشتغال کشور نیز کمک کنند.
رئیس اتاق تعاون ایران هم با اشاره به اینکه امسال ۴۴ شرکت دانش بنیان در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان حضور دارند گفت: با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری امسال حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در مقایسه با سال گذشته بسیار افزایش یافته و ما در این حوزه به صورت جدی همکاری و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.
وی تأکید کرد: برخی از شرکت‌های تعاونی و کارآفرینی اعلام کردند که ما می‌توانیم با کمترین میزان سرمایه و نقدینگی فعالیت‌ها و اقدامات خود را گسترش دهیم بنابراین انتظار می‌رود بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی همکاری‌های لازم را در این حوزه انجام دهد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com