0  |  0

نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌ها در مدیریت سبز برگزار می شود

نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌ها در مدیریت سبز برگزار می شود

سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز از 20 تا 23 مهرماه در سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.
محمدتقی نظرپور گفت: این نمایشگاه با هدف ارائه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه "مدیریت سبز" و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.
به گفته وی، به دلیل اهمیت مدیریت مصرف آب و حامل‌های انرژی و لزوم توجه به قانون اصلاح الگوی مصرف، در نمایشگاه امسال سعی بر این خواهد بود میزان صرفه‌جویی‌ها به صورت کمی ارائه و تعدادی از پروژه‌های برتر و شاخص اجرا شده در دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف مدیریت سبز در قالب عکس، ماکت و بنر در غرفه‌های مربوطه به نمایش گذاشته شود.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افزود: این نمایشگاه به منظور نمایش دستاوردهای مدیریت سبز در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، تبادل تجربیات دانشگاه‌های مختلف در زمینه اقدامات اجرایی مدیریت سبز، یادآوری اهمیت توجه به پروژه‌های مدیریت سبز و نشان دادن ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در این زمینه برپا می‌گردد.
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اقدامات ارزنده دانشگاه‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد مدیریت سبز که متناسب با مشکلات و معضلات زیست محیطی کشور از جمله آلودگی هوا، فرسایش خاک، مصرف بالای سوخت‌های فسیلی، کاهش منابع آب، پسماند و غیره می‌باشد، این تجربیات در سایر بخش‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی با به‌کارگیری صحیح اصول مدیریت سبز مورد استفاده قرار گیرد تا تمامی ارکان جامعه از مزایای ناشی از اجرای پروژه‌های مدیریت سبز بهره‌مند شده و مدیریت سبز توسط ستاد وزارت علوم و با همکاری دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری به نهضت فراگیر تبدیل شود. بدیهی است حمایت سایر ارگان‌های ذی‌ریط در پیشبرد این امر مهم اثر بخش‌تر خواهد بود.
نظرپور تصریح کرد: در وضعیت کنونی که کشور با تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی مواجه است، توجه به نتایج مثبت و رو به رشد اقدامات دانشگاه‌ها در زمینه مدیریت سبز و ظهور و بروز پتانسیل‌های جدید در بخش‌های مختلف آموزش‌عالی از جمله ایده‌ها، طرح‌ها و تجربیات افراد صاحب‌نظر، متخصص و با انگیزه و بهره‌گیری از پتانسیل عظیم شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در کلیه شاخص‌های مدیریت سبز، زمینه اتکاء به ظرفیت‌های داخل را افزایش و شرایط برون‌رفت از شرایط تحریم و رفع مشکلات محیط زیستی را بیش‌ازپیش فراهم می‌نماید.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تصریح کرد: تمامی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری و همچنین علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند در روزهای ۲۰ تا ۲۳ مهرماه از ساعات ۹ صبح الی ۱۷ عصر از نمایشگاه مذکور و دستاوردهای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز، بازدید کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com