0  |  1

گردش مالی ۸۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان

گردش مالی ۸۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به فعالیت ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: گردش مالی سالانه این شرکت‌ها هشت هزار میلیاردتومان است.
 مسعود برومند عصر امروز در حاشیه معارفه رئیس جدید پارک علم و فناوری استان گلستان اظهارداشت: در کشور 43 پارک علم و فناوری و 196 مرکز رشد ایجاد شده است که در زمینه تولید فناوری نقش مهمی دارند.
وی افزود: در این مراکز و پارک‌ها حدود 42 هزار نفر در قالب اعضای هیئت‌های علمی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مشغول کارند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: حدود 6 هزار و 500 شرکت در پارک‌های علم و فناوری کشور مستقر هستند که یک سوم این شرکت‌ها، دانش‌بنیان به شمار می‌روند.
وی گفت: در زمینه تجاری‌سازی ایده‌ها و خلاقت‌هایی در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری تا کنون اقدامات خوبی انجام شده است. گردش مالی سالانه دانش‌بنیان‌ها در کشور حدود هشت هزار میلیارد تومان است.
برومند افزود: یکی از موضوعات مهم در حوزه پارک‌های علم و فناوری ارتباط آنها با دانشگاه‌ها و سایر اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی است تا بتوانند بخشی از نیازهای استان‌ها را برطرف کنند.
وی اظهارداشت: در معاونت پژوهشی وزارت علوم پشتیبانی لازم را برای توسعه ایده‌های نوآورانه انجام خواهیم داد تا تبدیل به واحدهای فناور شوند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com