0  |  1

کارآفرینی که برای بهبود زندگی بشر علم و نوآوری را در هم آمیخت

کارآفرینی که برای بهبود زندگی بشر علم و نوآوری را در هم آمیخت

اریک بیونتگارد را می‌توان یکی از کارآفرینان سرسخت دوران حاضر دانست، کارآفرینی که علم و نوآوری را به گونه‌ای با یکدیگر ترکیب می‌کند که می‌تواند بهبود زندگی بشر را به همراه داشته باشد.
«اریک بیونتگارد» را در حال حاضر به عنوان رئیس و همچنین بنیانگذار (Total Communicator Solutions) می‌شناسند. اریک برای میلیون‌ها نفر از مردم ارزشی بی‌سابقه از طریق هوشمندسازی دستگاه‌ها به ارمغان می‌آورد. در یک گام فراتر او اجازه می‌دهد شهرهای هوشمند حتی بسیار سریع الانتقال شوند و به شما اجازه شخصی‌سازی، انتخاب، زمینه سازی و حتی احساس کردن تجربیاتی را می‌دهد که ممکن است باعث بهبود زندگی شما شوند.
توسعه روباتیک‌های زیردریایی
سفر اریک برای تبدیل شدن به یک کارآفرین، ریشه در دوره چهار ساله تحصیلات او در دانشگاه سالفورد انگلستان در سال ۱۹۸۶ دارد. دوره‌های آکادمیک او به پایان رسیده و زمان ترک دانشگاه بود. روزهای باقی مانده روزهایی بود که اریک در مورد شغل آینده‌اش پس از کار در مرکز فناوری زیردریایی نروژ از خود می‌پرسید، در واقع او مشتاق بود تا روباتیک‌های زیردریایی را به سمت دریای شمال توسعه دهد. مدت زمان زیادی نگذشت که تصمیم خود را گرفت و به ایالات متحده سفر کرد، کشوری که به شما به عنوان یک مهندس جوان و جویای به دست آوردن تجربیات جدید وعده‌های تازه می‌دهد تا به‌ جای کشف و توسعه وسایل نقلیه فضایی در عمق فضا به دنبال آن بر روی زمین باشید.
گردآوری گروه کوچکی از متخصصان همفکر
پس از سال‌ها کار بر روی جت‌های جنگی، شاتل فضایی، هوا‍پیماهای تجاری و مهندسی علوم موشکی، که به دنبال چند سال کار در زمینه املاک و مستغلات آمده بود، اریک به شرکت کوالکام Qualcomm پیوست؛ شرکت غول مخابراتی که بسیار هم شناخته شده بود. پیش از آن اریک همچنین نقش رهبری اجرایی در بخش تحقیق و توسعه شرکت را بر عهده داشت. درست همین‌جا بود که او به نقطه تلاقی دلخواهش رسید؛ علم و پیشرفتی که با تکنولوژی آمیخته شده و پرداختن به آن می‌توانست ارزش و چشم انداز زندگی واقعی را با تغییراتی مواجه کند.

او به وجود یک راه حل و پلتفرم احساس نیاز کرد که بتواند در شرایط موجود فناوری‌های در دسترس را به سیستم عامل‌های قابل استفاده و قدرتمند متصل کند. به همین منظور در سال ۲۰۱۲ اریک گروه کوچکی از متخصصان همفکر را گرد هم آورد تا با هم اندیشی و صرف منابع و بودجه محدود به نقطه مورد نظر او دست یابند.
طراحی پلتفرم کامل و دقیق بازاریابی
بیونتگارد به همراه تیم کارشناسان صنعتی، معماری و توسعه یک نوع پلتفرم (PaaS) را به دست آورد که شبکه‌های حسگر موجود، ‌دستگاه‌ها و کاربران آنها را به یکدیگر متصل می‌کند. آنها در کنار یکدیگر یک پلتفرم کامل و دقیق بازاریابی سیار به وسیله اپلیکیشن‌های پویای تلفن همراه طراحی کردند؛ پلتفرم اسپارک کامپس Spark Compass. یک موتور قدرتمند برای پردازش داده‌های بزرگ، داده‌هایی که توزیع شده هستند. منظور از داده‌های توزیع شده، داده‌هایی است که بر روی چندین کامپیوتر قرار دارند و نیاز است تا مورد پردازش قرار گیرند.

اگر چندین کامپیوتر در اختیار داشته باشید می‌توانید از این طریق، موارد پردازش داده‌ها را به صورت موازی بر روی کامپیوترهای مختلف اجرا کنید و نتیجه را به صورت تجمیع شده بر روی یک کامپیوتر قرار دهید. در حقیقت این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا از سیستم‌های مختلف ذخیره سازی توزیع شده استفاده کنید.
گسترش همکاری با شناخته شده‌ترین برندها
امروزه اسپارک کامپس به عنوان یک پلتفرم اختراعی به ثبت رسیده است. ارائه دهندگان و همکاران اسپارک کامپس در سراسر جهان، شرکای شبکه و شرکای هم‌پیمان سیستم از ATOS, Qualcomm,CGI و همچنین سامسونگ را تا شرکای محلی کوچکتر تشکیل می‌دهند. اریک بیونتگارد درباره جایگاه فعلی این پلتفرم می‌گوید: «این مسیری است که ما برای مطرح شدن طی کرده‌ایم و در نهایت با برخی از شناخته شده‌ترین برندها شراکت خود را بیش از پیش گسترش می‌دهیم. پلتفرم اسپارک کامپس بارها مورد امتحان و راستی آزمایی در استقرار شرکت‌های تجاری واقعی در بازارهای متعدد قرار گرفت. این فرآیند در حال تبدیل و نتیجه‌ دهی است که هم اکنون توسط شرکای ما در این شبکه در سطح جهانی تایید و مورد ترویج قرار می‌گیرد.»
فراگیری پلتفرم‌های ارتباطات هوشمند
اگر قرار باشد از سمت مقابل و روبه‌روی اریک نگاهی به پیشینه او بیندازیم، می‌بینیم که اریک Total Communicator Solutions را هدایت کرد تا به یک پلتفرم کاملا متصل و هوشمند تبدیل شود؛ این راه حل، تجزیه و تحلیل داده‌های واقعی را با داده‌های سنسورهای واقعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا «ارتباطات واقعیت تکمیلی» را که موقعیت مکانی، مشخصات مورد نیاز در تبادل و ثبت شده به وسیله کاربر و اطلاعات فعالیت‌های او را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا اطلاعات انتخاب شده دستگاه‌های موبایل و دیگر نمایشگرها را به یکدیگر منتقل کند. اختراع ثبت شده این شرکت شامل تعداد پلتفرم‌های ارتباطات هوشمند متنی است که از پرگار و جهت یاب تا سنسورهای شهر هوشمند را در برمی‌گیرد. تعداد نصب و به کارگیری اسپارک کامپس Spark Compass در این میان قابل توجه است که مورد استفاده فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، تسهیلات دانشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، استادیوم‌ها و مراکز کنفرانس قرار گرفته است.

کاربران این اپلیکیشن عموما در سن دیه‌گو، کالیفرنیا و دیگر موقعیت‌های مکانی ایالات متحده با پذیرش مقررات ایالات متحده و همچنین اسپانیا، مکزیک، انگلستان، نروژ و نیوزیلند قرار دارند. مشتریان توتال کامیونیکتر به طور معمول برندهای بسیار بزرگ هستند که دارایی‌های بسیار زیادی دارند، این شرکت فراتر از رویکرد کسب و کار متعارف، هدف خود را تلاش برای گسترش این برندها تعیین کرده است و این گسترش نباید تنها از طریق گسترش برنامه‌های آنها باشد. بنابراین لازم است شرکت‌ها ابزار لازم را فراهم کنند، ابزارهایی که مشتری در رابطه با آنها اعلام نیاز می‌کند تا از این طریق بتوانند پیام‌های برند تجاری خود را به طرفدارانشان برسانند.
توانایی راه حل‌های توتال کامیونیکیتر
اریک در گفت‌وگویی درباره این پلتفرم توضیح می‌دهد: این دستاورد ویژه، ما را توانمند می‌کند تا از طریق سیستم‌های میراث از پایگاه داده‌های مشتریان تا برنامه‌های موجود را برای مشتریان تکمیل کنیم. تلاش ما این است که ارتباطات را برای مشتری افزایش داده و وفاداری خود را به مشتری‌ها و طرفداران اثبات کنیم. توتال کامیونیکیتر این کار را با اطمینان از این که اپلیکیشن‌های برندهایی که می‌سازد و با آنها تعامل برقرار می‌کند باعث می‌شود تا در نهایت برندها را در یک ارتباط متقابل با مشتریان آنها قرار می‌دهد. ما حتی می‌توانیم از این پلتفرم برای افزایش و بهبود گفت‌وگوهای داخلی و برقراری ارتباطات و بهبود عملیات هم استفاده کنیم. اسپارک کامپس، پلتفرمی در مجاورت تلفن همراه و در واقع یک قطب نما یا پرگار مغز است که شما را قادر می‌کند تا طیف گسترده‌ای از تجارب در سراسر جهان داشته باشید. بر اساس تکنولوژی ثبت اختراع، از جدیدترین نوآوری‌ها در نزدیکی برج‌های دیده‌بانی، یکپارچگی سنسورها، حصارهای جغرافیایی، واقعیت تکامل یافته و واقعیت مجازی تا تعدادی از موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و «ارتباطات هوشمند تکامل یافته» را تشکیل می‌دهد و کسب و کارها را قادر می‌کند تا با سازمان‌ها بازاریابی پویا داشته باشند و همچنین ارتباطات داخلی و خارجی آنها را نیز دربرمی‌گیرد. نتیجه نهایی توانایی بازگشت آسان زمان واقعی است، هوش مصنوعی تجربه‌هایی را به افراد در مکان‌هایی همچون مراکز کنفرانس، دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها، رویدادها، ساختمان‌های ادارای و مقاصد توریستی منتقل می‌کند و در یک گام فراتر از هوش مصنوعی می‌توان به جرات گفت اسپارک کامپس در حال حاضر ترکیبی از همه این موارد است.

صنعت اینترنت به سرعت در حال گسترده شدن است و به نظر می‌رسد همه چیز برای یک آینده بی نظیر تنظیم شده است. در این میان برخی مدل‌های جالب کسب و کار هم ظهور کرده‌اند و راه حل‌های توتال کامیونیکیتر هم در این میان توانایی دارد تا کارآیی کسب و کار مبتنی بر مکان را متحول کند. این شرکت به رهبری اریک بیونتگارد به دنبال دستاوردهای نوآورانه و خودمحور است که اشتیاق برای کسب تجربه‌های جدید و شهر هوشمند سریع الانتقال دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com