0  |  0

نبود خلاقیت مشکل اصلی راه اندازی کسب و کارهای جدید

نبود خلاقیت مشکل اصلی راه اندازی کسب و کارهای جدید

 کارآفرین برتر کشور با بیان اینکه نبود خلاقیت از مشکلات اصلی راه اندازی کسب و کارهای جدید است، گفت: «تریز» روشی نوین در مدیریت و کسب و کار محسوب می شود و باید مورد توجه باشد.
 روزبه پرچمی، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات راه اندازی کسب و کار نبود به کارگیری خلاقیت است، اظهار داشت: در هر سازمان اقتصادی باید سه موضوع، محتوا، نوع خدمت رسانی و محصول را در اولویت قرار داد چراکه هر سازمان اقتصادی یک  ارگانیسم زنده محسوب می شود.
وی با بیان اینکه «تریز» مهندسی و مدیریت خلاقیت در راه اندازی سیستم های فنی قابل لمس است که به کسب و کارهای نوین مربوط نیست، ادامه داد: «تریز» سیستمی است که در روسیه ابداع شد و یکی از ده ها مکانیزمی است که می تواند بحرانهای مهندسی در کشورها را کاهش دهد.
نخستین اصل «تریز» با تفکیک کردن و جداسازی اجزای سیستم شروع می شود
 کارآفرین برتر کشور با بیان اینکه نخستین اصل «تریز» با تفکیک کردن و جداسازی اجزای سیستم شروع می شود، بیان داشت: در هر کسب و کاری باید بخش های مختلف از هم تفکیک شود؛ به طور مثال زمانی که شرکت تویوتا اعلام کرد که می خواهد در تولید خودرو رتبه نخست را به دست آورد مورد استهزا واقع شد چراکه صنعت خودرو در دست امریکا بود  اما شرکت تویوتا توانست با رعایت اولین اصل «تریز» چابک شده و  به هدفش برسد.
وی  تصریح کرد: با فراگیر شدن آموزش های مجازی این فرصت فراهم شد تا به نیازها و تقاضای واقعی مخاطب پاسخ داده شود، این اصل را می توان در فلسفه ذهن هم جست و جو کرد، اینکه هر چیزی در زندگی یا به کار می آید و یا به درد نمی خورد و باید دور ریخته شود که  اگر این نگاه که بر نیاز واقعی استوار است در کسب و کار رعایت شود می تواند باعث رونق شود.
پرچمی افزود: ارتقای کیفیت موضعی در مبحث «تریز» می تواند در کسب و کار موثر واقع شود به این معنا که اگر تولید نیاز به بسته بندی شیک داشت باید به آن دقت و توجه کرد.
در کسب و کار نباید به صورت خطی فکر کرد
وی با اشاره به اینکه در کسب و کار نباید به صورت خطی فکر کرد، گفت: در کسب و کار باید طول و زنجیره رسیدن ایده به محصول را کوتاه کرد تا با هزینه کمتر تمام شود.، همیشه این نکته را در نظر داشته باشیم که قوت یک زنجیره به اندازه ضعیف ترین حلقه است؛ در کسب و کار اگر تعداد این حلقه ها زیاد باشد احتمال حلقه ضعیف تر بیشتر می شود بنابراین باید زنجیره کوتاه شود تا کسب و کار موفق تری داشته باشیم.
این دانش آموخته طراحی صنعتی با اشاره به «جامعیت و چندپارگی» در مبحث «تریز» گفت: به صورت عمومی تمام محصولات سه عملکرد دارند؛ یا خروجی موثر دارند، یا از نظر زیبایی و احساسی مخاطب را جلب می کند و یا هویت دارند، شاخص این سه عملکرد در محصولات آلمانی نمایان است.
« تریز» منجر به توسعه کاربردهایی در حوزه های فنی و غیرفنی شده است
وی با بیان اینکه پژوهش های اخیر بیانگر این است که « تریز» علاوه بر کاربردهای فنی، منجر به توسعه کاربردهایی در حوزه های غیرفنی هم شده است، ابراز داشت: اگرچه اصول ابداعی «تریز» بر مهندسی تاکید دارد اما می توان در تجارت، کسب و کار، مدیریت کیفیت بهره گرفت اما  مطالعات نشان می دهد که تاثیر «تریز» در بهبود عملکرد و تسریع روند نوآوری در حوزه های مختلف فنی و مدیریتی موثر است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com