0  |  0

شایسته سالاری ملاک حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد

شایسته سالاری ملاک حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، گفت: مسئولان این صندوق باید شایسته‌سالاری را ملاک کار خود در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند.
سیدرضی نوری افزود: طی سال‌های گذشته با بودجه‌ای که از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان تزریق می‌شد، شاهد پیشرفت‌های خوبی در این شرکت‌ها بودیم.
وی بیان کرد: اگر حمایت‌های آن‌ها از این شرکت‌ها دائمی باشد، باعث می‌شود در آینده شاهد موفقیت بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.
 نوری افزود: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی ما به تکنولوژی روز مسلح باشد، راهی نداریم جز اینکه نگاهی ویژه و خاص به شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم و حمایت‌های مالی و معنوی از آن‌ها را افزایش دهیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در عبور از تحریم‌ها اظهار کرد: یکی از موارد بسیار مهمی که رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتباط دانشگاه و صنعت تاکید داشتند، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. افراد نخبه و صاحب فکر و ایده که می‌خواهند ایده جدیدی را دنبال کنند باید مسیر دانش‌بنیان شدن را طی کنند.
نماینده شوش در مجلس بیان کرد: زمانی که به نیروهای نخبه و جوان اتکا می‌کنیم، انتظار داریم مسائل و مشکلات کشور را بر اساس شرایط بومی و نیاز جامعه پیاده کنند که در این صورت مطمئنا به پیشرفت‌های زیادی خواهیم رسید،کشورهای پیشرفته هم برای توسعه راهی جز استفاده از این افراد نداشتند.
نوری ادامه داد: اگر به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد کرده و به آنها پروبال دهیم و امکانات و اعتبارات لازم را برای آن‌ها مهیا کنیم، به طور قطع در آینده شاهد موفقیت این مجموعه‌ها و اثرگذاری آن‌ها در همه امورات کشور خواهیم بود.
وی درباره میزان پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های اخیر عنوان کرد: در گذشته آن‌چنان بهایی به این شرکت‌ها داده نمی‌شد ولی با تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعتباراتی که در بودجه برای صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شد، طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های خوبی در حوزه این شرکت‌ها بوده‌ایم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com