1  |  0

کنفرانس ملی الگوهای نوین مدیریت برگزار می شود

کنفرانس ملی الگوهای نوین مدیریت برگزار می شود

سومین کنفرانس ملی الگوهای نوین مدیریت کسب وکار با رویکرد حمایت از رونق تولید، ۲۲ آبان ماه امسال در یزد برگزار می‌شود.
 دکتر باغبان، دبیر اجرایی سومین کنفرانس ملی الگوهای نوین مدیریت کسب وکار با بیان این‌که هدف اصلی سومین دوره کنفرانس، شناسایی چالش‌های کسب و کارها و نیز ارائه الگوهای نوین جهت از بین بردن مشکلات محیط کاری است، محل و زمان برگزاری کنفرانس را شهر یزد اعلام و اظهار کرد: هدف اصلی این کنفرانس معرفی کسب و کارهای شهر یزد و ارائه روش‌های تسهیل و حل چالش‌های محیط کاری خواهد بود. علاوه بر این به موضوعاتی مانند ایجاد مراکز رشد، تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان، طراحی و تنظیم فرهنگ مشاغل متناسب با تخصص علمی دانش آموختگان دانشگاهی، تعامل نظام‌مند دانشگاه با صنعت و اجرای الگوی توانمندسازی دانش آموختگان نیز پرداخته می‌شود.
دکتر فریدون رهنما، دبیر علمی سومین کنفرانس ملی الگوهای نوین مدیریت کسب و کار نیز با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به پارک‌های علم و فناوری دانشگاها به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی کسب و کار مانند بازاریابی فروش، برندینگ و... ، گفت: دانشگاه‌ها باید به سرعت به معرفی ابتکارهای فناورانه جدید و تجاری‌سازی فناوری‌ها بپردازند و با برگزاری دوره‌های آموزشی تجربی، روحیه کسب و کار و دستیابی به موفقیت‌های اقتصادی را تقویت کنند.
وی تصریح کرد: این کنفرانس، با بهره‌گیری از تجارب صاحبین کسب و کارها و متخصصین علم و دانش برگزار می‌شود و مهمترین تمایز این کنفرانس تبادل علم و تجربه توسط صاحبین مشاغل موفق است.
رهنما، در ادامه به ظرفیت‌های بالقوه یزد اشاره کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی‌های مختص به این شهر، آن‌ها را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کرد.
وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید با حمایت مالی و آموزشی افراد کارآفرین امکاناتی را فراهم کنند تا مشکلات پیش روی ایجاد کسب و کارهای نوپا در شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی از بین برود و فرصت‌های ارزشمندی برای ادامه کار برای آنان مهیا شود.
خلق ارزش‌آفرینان خلاق علمی، دانشگاهی و حرفه‌ای، برنامه‌های حمایتی و تشویقی از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک‌های علم و فناوری، مشارکت دانشگاهیان در توسعه اقتصادی در شهر و استان یزد، از اهداف اصلی برگزاری این کنفرانس است که دکتر رهنما،‌ بر آنها تاکید داشت.
دکتر سید مهدی میر حسینی، معاون اسبق توسعه سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز گفت: دانشگاه‌ها باید در راستای ترویج و توسعه کارآفرینی به ارتباط بین نظام آموزشی رسمی کشور با بازار کار، آماده‌سازی شغلی دانشجویان و تربیت منابع انسانی کارآفرین بپردازند.
میرحسینی با اشاره به برخی از چالش‌های موجود کسب و کارهای یزد از جمله عدم آموزش‌های لازم نیروهای انسانی و عدم مدیریت دانش، نداشتن مارکتینگ، نداشتن بخش R&D (تحقیق و توسعه) و دیگر چالش‌ها، انتخاب یزد را انتخابی مناسب جهت حل مشکلات کسب و کارهای آن منطقه دانست.
وی، همچنین یکی از نقاط قوت مردم یزد را دانش‌پذیری آنان دانست که این نقطه قوت تسریع بخش حل چالش‌های کسب و کارهای آنان خواهد بود و اظهار کرد: صاحبان کسب و کارهای موفق می‌توانند به شناسایی نیروی کار متناسب با فعالیت خود از طریق موسسات آموزش عالی اقدام کنند.
بر اساس اعلام دبیرخانه کنفرانس، دکتر موسی احمدزاده، عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و استرالیا نیز با بیان مطالبی چون فراهم‌سازی بسترهای رشد دانش آموختگان و ارائه آموزش‌های لازم به آنان، کمک به تسهیل و ترویج شرکت‌های دانش بنیان، تحکیم و حمایت مالی و آموزشی موسسات، انتقال دانش و فناوری حاصل از تحقیقات دانشگاهی به کانال‌های کارآفرینی، الگوبرداری از کشورهای توسعه پایدار و موفق، اختصاص تسهیلات با نرخ ارزان به فعالین اقتصادی، استفاده جوانان از تجربیات پیشکسوتان، ایجاد اتاق فکر برای خلق ایده‌های خلاقانه در دانشگاه‌ها برای استفاده از تخصص فارع‌التحصیلان و دانشجویان، نگاه به آینده کسب و کارها و ایجاد ارزش‌آفرینی برای مشتریان نهایی، به ارائه طریق جهت فعال‌سازی اقتصادی شهر یزد در عرصه بین‌المللی پرداخت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com