0  |  0

مشاغل سنتی بازدارنده‌ی ایده‌پردازی استارتاپ‌ها

مشاغل سنتی بازدارنده‌ی ایده‌پردازی استارتاپ‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: مشاغل سنتی باید بدانند که ۱۰۰ درصد در مقابل تفکر و ایده‌پردازی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بازنده هستند.
 سورنا ستاری اظهار کرد: حمایت ها و همدلی‌های بخش دولتی از فعالیت های اقتصادی باید در قالب برنامه‌های تسهیل‌گری باشد؛ چرا که اقتصاد با پول دولت به جایی نمی‌رسد.
وی افزود: بخش خصوصی باید با سرمایه‌گذاری خود فعالیت اقتصادی را آغاز کند و دولت هم به میزان مشخص در قالب تسهیلات، این بخش را حمایت کند چون بخش خصوصی به سبب نگرانی از سرمایه‌گذاری خود تلاش لازم را به منظور حفظ این سرمایه انجام می‌دهد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تصریح کرد: پارک های علم و فناوری هم باید به بخش خصوصی واگذار شده و از ظرفیت جوانان و  نخبگان جوان در این مسیر استفاده شود.
ستاری بیان کرد: مشاغل سنتی باید بدانند که ۱۰۰ درصد در مقابل تفکر و ایده پردازی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بازنده هستند در نتیجه باید در هر شرایطی به سمت نوآوری و به‌روزرسانی فرآیند تولید حرکت کنند. بخش خصوصی باید حمایت‌گر تحقیقات و پژوهش های علمی، فناوری و اقتصادی باشد. هر پژوهشی که با پول دولت در دانشگاه‌ها و مراکز علمی انجام شود هیچ محصولی را تولید نخواهد کرد. تعامل بخش دولتی و خصوصی می‌تواند در ایجاد محیط کسب و کار بسیار تأثیرگذار باشد.
ستاری افزود: در گذشته‌های دور و نزدیک تعدادی واحدهای بزرگ صنعتی با اعتبارات دولتی در  کشور و به ویژه استان راه‌اندازی شده که امروز فعالیت خود را از دست داده‌اند و در صورتی که از نوآوری و فناوری به‌روز و ایده‌پردازی دور شده و غفلت کنند، نمی‌توانند در مقابل شرکت‌های کوچک استارتاپی برنده باشند و حرفی برای گفتن داشته باشند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اضافه کرد: اقتصاد سنتی در راستای بقا و استفاده از ظرفیت های موجود خود باید به فکر تغییر فرآیند و روش تولید بوده و با استفاده از برنامه‌ریزی‌های مدون و کارشناسی از جوانان نخبه استفاده کند.
ستاری بیان کرد: همدلی و همکاری بخش دولتی و بخش‌ خصوصی با فعالیت های صنایع این استان به خوبی احساس می‌شود که این روند باید در کشور ادامه داشته باشد. باید به این نتیجه رسید که پول و خام‌فروشی کاری از پیش‌نمی‌برد و این انسان‌ها هستند که  تحول جوامع را رقم می زنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com