0  |  0

مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار بانوان افتتاح شد

مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار بانوان افتتاح شد

مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار بانوان استان کرمان  افتتاح شد. زینب حمیدزاده مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان، فاطمه السادات حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان و جمعی از مسئولان این استان در این مراسم حضور داشتند.
پیش‌بینی رشد 30 درصدی میزان فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان در این مراسم با تاکید برآنکه دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرین شدن حرکت کنند، بیان کرد: در سال 96 میزان فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور حدود 60 هزار میلیارد تومان و در سال 97 حدود 80 هزار میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری رشد 30 درصدی در این حوزه داشته باشیم.
وی ادامه داد: نیمی از سرمایه اجتماعی کشور متعلق به بانوان است بنابراین باید از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.
حمیدزاده بر لزوم وجود نگاه شایسته‌سالاری در جامعه تاکید کرد و افزود: وقتی به کارآیی و توانایی زنان و مردان در جامعه توجه کنیم در خواهیم یافت که توانایی و ظرفیت بانوان کمتر از آقایان نیست.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان با اشاره به اینکه تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌های اخیر 17 برابر شده است، عنوان کرد: 4 هزار و 500 شرکت دانش بنیان فعال در کشور مشغول به فعالیت هستند که متاسفانه فقط 10 درصد آنها توسط بانوان تاسیس و یا اداره می شود و در استارت‌آپ‌ها نیز اینگونه است که این موضوع با آمار فارغ‌التحصیلان بانوی کشور  همخوانی ندارد.
وی با تاکید برآنکه دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرین شدن حرکت کنند، تصریح کرد: در سال 96 میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور حدود 60 هزار میلیارد تومان و در سال 97 حدود 80 هزار میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری رشد 30 درصدی در این حوزه داشته باشیم.
حمایت از راه اندازی مراکز رشد
حمیدزاده از اهداف و رویکردهای معاونت علمی و فناوری ریاسن جمهوری سخن به میان آورد و ابراز کرد: الگوسازی، تقویت زیرساخت‌ها و توسعه شبکه‌های فرآیندی و حمایت از مراکز رشد از برنامه های مهم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور است که در همین راستا با توجه به ظرفیت های استان کرمان، نگاه ویژه ای به این خطه از کشور خواهیم داشت.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان درباره توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری، گفت: معاونت علمی برای شکل دادن و توسعه این اکوسیستم تلاش مستمری دارد و برای تحقق این امر مراکز نوآوری و شتاب دهنده هایی را تاسیس کرده است.
حمیدزاده با اشاره به شکل گیری استارتاپ های موفق در کشور، افزود: برخی از این استارتاپ ها توسط بانوان اداره می شود و نقش آنها در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.
 این مرکز با هدف توانمندسازی بانوان راه اندازی شده است که هماهنگی، عارضه یابی و کمک به رفع آسیب های فرهنگی بانوان در حوزه کسب و کار راه اندازی شده است. حدود 50 درصد جمعیت استان کرمان را بانوان تشکیل می دهند. این مرکز زیر نظر پارک علم و فناوری بوده که در این مرکز از ایده ها و کسب و کارهای بانوان از نظر مادی، آموزشی و فضای استقرار حمایت می شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com