0  |  0

وام ۵۰ میلیون تومانی برای شرکت‌های نوآور دارای مجوز

وام ۵۰ میلیون تومانی برای شرکت‌های نوآور دارای مجوز

محمدحسین امید افزود: با وجود در نظرگرفتن تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای شرکت‌ها یا گروه‌های دانشجویی دارای مجوز علمی- کاربردی، تاکنون تعداد محدودی از وام‌ها پرداخت شده است.
وی درباره چرایی محدودیت اعطای تسهیلات با وجود مراجعه تعداد زیادی از دانشجویان عنوان کرد: مراجعه افراد به صورت فردی و بدون مجوز علت اصلی پرداخت نشدن تسهیلات ۵۰ میلیونی به شرکت‌های نوآوری است.
رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی تصریح کرد: در مصوبه اصلی بیان شده که این وام فقط به شرکت‌های علمی کاربردی دارای مجوز اعطا شود. به عبارت دیگر اگر دانشجویان، دانش آموختگان و مدرسان به دانشگاه جامع تعلق داشته باشند و در مراکز نوآوری، شرکت تأسیس کنند، امکان دریافت وام خواهند داشت.
مجوز، تنها شرط اعطای تسهیلات
امید در ادامه با اشاره به سپرده گذاری سه ساله دانشگاه علمی - کاربردی در اعطای تسهیلات ۵۰ میلیونی به شرکت‌های نوآوری، اظهار داشت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، هنوز چنین روحیه‌ای میان دانشجویان و دانش آموختگان مشاهده نمی‌شود و بسیاری از مراجعه کنندگان تسهیلات، مجوز ندارند از این رو به این گروه از افراد وام تعلق نمی‌گیرد.
تسهیل در اعطای مجوز مراکز نوآوری
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی در ادامه به تسهیل قوانین اعطای مجوز به شرکت‌های نوآوری در مراکز این دانشگاه اشاره و عنوان کرد: تا پیش از این برای تأسیس یک شرکت نوآوری و صدور مجوز دو سال زمان نیاز بود در حالی که اکنون در مدت دو ماه می‌توان یک مرکز نوآوری علمی کاربردی تأسیس کرد.
امید افزود: در یک سال گذشته و همچنین سه ماهه نخست سال ۹۸ تعداد مراکز نوآوری علمی - کاربردی از کمتر از ۱۰ مرکز به بیش از ۱۳۰ مرکز رسید و با رشد هزار درصدی روبه رو شد اما با وجود رشد مراکز هنوز شرکت‌های نوآوری شکل نگرفته‌اند.
وی با دعوت از جامعه دانشگاهی علمی کاربردی برای حضور در این عرصه، اظهار داشت: در زمان حاضر پول و تسهیلات موجود است و هر مجموعه دانشجویی که در مرکز نوآوری شرکت تأسیس کرده و مجوز خود را ارائه دهند، به آنان وام تعلق می‌گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com