0  |  0

۸ حوزه کارآفرینی ویژه زنان عشایر در آذربایجان‌غربی فعال است

۸ حوزه کارآفرینی ویژه زنان عشایر در آذربایجان‌غربی فعال است

سرپرست اداره کل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر، هشت حوزه کارآفرینی ویژه زنان عشایر در استان فعال بوده که مطابق خواست این بانوان و همچنین ظرفیت‌های زندگی عشایری تدارک دیده شده‌است.
علی بهادری افزود: این حوزه‌ها شامل تولید صنایع دستی، تولید مواد لبنی، دامپروری، پرورش مرغ بومی، تولید گیاهان دارویی، پرورش قارچ، بافت قالی و قالیچه و همچنین تولید بافتنی های مخصوص عشایری است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۴ صندوق خرد زنان عشایری در آذربایجان غربی فعال بوده و اقدامات لازم را برای تولید محصولات عشایری انجام می دهد.
وی بیان کرد: ۶۰۰ زن روستایی و عشایری در این صندوق های خرد عضو هستند.
سرپرست اداره کل امور عشایری آذربایجان غربی با بیان اینکه توانمندسازی زنان روستایی و عشایر از مهم‌ترین اهداف این سازمان است، گفت: برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی در این راستا اجرا می شود.
حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت با ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در آذربایجان‌غربی زندگی می‌کنند که با این آمار ۹ درصد جمعیت عشایری کشور در این استان سکونت دارند؛ از این تعداد حدود ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده‌اند و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان‌های چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین دژ ییلاق و قشلاق می‌کنند.
۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com