0  |  3

معرفی ۲۰۰ شرکت‌ کوچک و متوسط برتر در سطح جهان

معرفی ۲۰۰ شرکت‌ کوچک و متوسط برتر در سطح جهان

این گزارش به بررسی شرکت‌های سهامی عام با اندازه متوسط و کوچک می‌پردازد که میزان فروش سالانه آن‌ها کمتر از ۱ میلیارد دلار است و توانسته‌اند رشد مناسبی را در میزان فروش و سود خود ثبت کنند. غالب این شرکت‌ها در آخرین سال مالی خود، رشد بالای ۵۰ درصدی فروش و سود داشته‌اند و انتظار می‌رود که در سالیان آتی، به شرکت‌های تاثیرگذاری در حوزه خود تبدیل شوند.
از نظر توزیع جغرافیایی، اکثریت ۲۰۰ شرکت‌ برتر در شرق آسیا قرار دارند و کشور چین به تنهایی بیش از نیمی از آن‌ها را در خود جای داده است و ژاپن و تایوان در رده‌های بعدی قرار دارند. هند نیز با داشتن ۱۴ شرکت در رده چهارم قرار دارد. از دیگر نکات جالب توجه، حضور نمایندگانی از کشورهای بنگلادش، ویتنام، پاکستان و سریلانکا در بین ۲۰۰ شرکت برتر است.

شرکتهای برتر جهانی

مقایسه این فهرست با فهرست مشابه یک دهه قبل نشان می‌دهد که در یک دهه اخیر تغییرات مشهودی در بین کشورهای حاضر در لیست اتفاق افتاده است به شکلی که به عنوان نمونه تعداد شرکت‌های چینی نسبت به ۱۰سال پیش حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. در مقابل، تعداد شرکت‌های هندی در این دوره به حدود یک-سوم کاهش یافته است و کشورهای استرالیا، کره جنوبی، مالزی و سنگاپور نیز کاهش تعداد نمایندگان را ثبت کرده‌اند. از دیگر نکات جالب در ارتباط با تغییر کشورها در یک دهه اخیر، رشد مشهود شرکت‌های ژاپنی است.

شرکتهای برتر جهانی

بررسی ترکیب صنایع در لیست فوربس نیز نشان می‌دهد که تولیدکنندگان تجهیزات های‌تک (نظیر قطعات رایانه و تلفن همراه) و ارائه دهندگان خدمات مختلف، در صدر فهرست قرار گرفته‌اند و بخش سلامت و فناوری اطلاعات نیز در رده‌های بعدی قرار دارند. به نظر می‌رسد که این رده‌بندی به خوبی بیانگر تغییر روندهای اقتصاد جهانی از تمرکز بر صنایع سنگین به سمت توسعه مبتنی بر فناوری اطلاعات و رشد تکنولوژی است. شایان ذکر است که در فهرست سال ۲۰۱۰ بخش‌هایی نظیر تجهیزات صنعتی و صنایع ساختمانی سهم قابل ملاحظه ای داشته اند .

شرکت‌های برتر جهانی

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com