0  |  5

چرا کارکنان محل کارشان را ترک می‌کنند؟ (۵ اشتباه رهبران کسب‌وکار)

چرا کارکنان محل کارشان را ترک می‌کنند؟ (۵ اشتباه رهبران کسب‌وکار)

چرا کارکنان شغل و محل کارشان را ترک می‌کنند؟ 

دلایل ریشه‌ای و عمیقی برای این مساله وجود دارد که بسیاری از آنها ناشی از خلا‌ء‌ها، کاستی‌ها و اشتباهات رهبری در سازمان است. بعضی از این اشتباهات رایج که باعث می‌شود کارکنان محل کارشان را ترک کنند،‌ عبارت است از: تعیین اهداف متناقض، قراردادن کارکنان در نقش‌های اشتباه‌، عدم ایجاد محیط امن روانی و ... .

درک این رفتارها و رویکردها و اینکه چگونه بر تیم‌تان تأثیر می‌گذارند‌، به شما کمک می‌کند تا افرادی که در معرض خطر رهاکردن کارشان هستند را شناسایی کنید. بعد از آن می‌توانید تغییرات قابل ملاحظه‌ای ایجاد و کارمندان دلسرد و بی‌انگیزه را به ماندن ترغیب کنید.

در ادامه ۵ مورد از اشتباهات رهبران کسب‌وکار که سبب بی‌انگیزگی در کارمندان می‌شود و راهکارهای غلبه بر آن را مرور می‌کنیم:

اشتباه اول: تعیین اهداف متناقض

راهکار: همه انتظاراتی که از تیم‌تان دارید را بنویسید. اگر هم‌پوشانی یا مغایرتی در انتظارات‌تان وجود دارد، قبل از به اشتراک ‌گذاری آنها تغییرات لازم را اعمال کنید.

اشتباه دوم: اتلاف منابع

راهکار: به تیم‌تان کمک کنید، فهرستی از مهم‌‌ترین تا کم‌اهمیت‌ةرین وظایف‌شان را تهیه کنند. قبل از تخصیص وظایف بیشتر به آنها بررسی کنید چه کارهای انجام‌نشده‌ای همچنان در فهرست وظایف‌شان باقی است. به آنها فضایی اختصاص دهید تا پروژه‌های اولویت‌دار را به پایان برسانند.  

چگونه رهبر بهتری برای تیم خود باشیم؟

۵ اشتباه رهبران کسب و کار که باعث بی‌انگیزگی کارکنان می‌شود

اشتباه سوم: تخصیص وظایف خسته‌کننده

راهکار: ازکارمندان‌تان درباره علاقه‌مندی‌های‌شان بپرسید. بعد از آن وظایفی را به آنها بسپارید که به آن علاقه‌مندند و به رشدشان کمک می‌کند.

8 اصل برای رهبری موثر یک تیم

اشتباه چهارم: نبودن فرهنگ صحیح

راهکار: به تیم‌تان نشان دهید که برای شنیدن ایده‌های جدیدشان مشتاقید. در جلسات تیم‌تان بیشترسوال بپرسید قبل از آنکه پاسخی بدهید. همه نقطه نظرات را بشنوید و این درک را ایجاد کنید که چیزی به نام پاسخ اشتباه وجود ندارد.

چگونه تیم خلاق سازمان تان را با انگیزه نگه دارید؟

اشتباه پنجم: ایجاد فضای کاری بیش ‌از حد مطمئن

راهکار: با ارایه بازخوردهای مثبت و منفی منظم به کارکنان در آنها حساسیت‌های سالم ایجاد کنید. این بازخوردها می‌تواند به کارکنان مفاهیم مفید و هدفمندی را القا کند که به آینده کاری‌شان کمک می‌کند.

مترجم: نازنین توکلی (کارشناس ارشد مدیریت صنعتی)

برگرفته از hbr.org

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com