0  |  0

جشنواره‌ای برای حمایت از نهضت تولید محتوا

جشنواره‌ای برای حمایت از نهضت تولید محتوا

سید جمال هادیان در حاشیه بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز شتاب‌دهنده تخصصی محتوای کودک «جشنواره کودک آنلاین» گفت: رویدادی که امروز برگزار شد در حقیقت شکوفه دادن نهال جشنواره کودک آنلاین است، جشنواره‌ای که حاصل ایده‌ای خلاقانه برای حمایت از چرخه و نهضت تولید محتوا بود.
وی از برگزاری مراسم پایانی این جشنواره در اواخر آبان ماه در باغ کتاب تهران خبر داد و گفت: در این مراسم به مدت سه روز تولیدات آماده‌شده برای مخاطبان، کودکان و نوجوانان پخش می‌شود و نظرات مخاطبان جمع می‌شود که این نظرات روی ادامه تولیدات تأثیر خواهند گذاشت. همچنین جوایز برترین‌ها اعطا می‌شود و از این به بعد ۲۵ ایده از مرحله شتاب‌دهنده خارج و به مرحله تجاری‌سازی وارد می‌شوند و گروهای بعدی تولید محتوا برای شتاب‌دهی وارد این مرکز می‌شوند.
به گفته دبیر جشنواره کودک آنلاین، تولید محتوای کودک در فضای مجازی، سهم ما را از محتوای فارسی متناسب با فرهنگ و سبک زندگی ایران-اسلامی در فضای وب افزایش خواهد داد.
هادیان با اشاره به اینکه جشنواره کودک‌آنلاین از پاییز سال گذشته در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در تولید ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر آغاز به کارکرد، گفت: ۲۵ ایده برتر وارد مرکز شتاب‌دهنده تخصصی محتوای کودک شدند و این مرکز بر اساس قواعد علمی زمینه لازم برای به بار نشستن این ایده‌ها را با ایجاد ارتباط بین صاحبان ایده، منتورها، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، انیماتورها و عوامل فنی فراهم کرد.
مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه این وزارتخانه در این بخش تنها فضای کار اشتراکی را برای صاحبان ایده فراهم کرد و بقیه سرمایه‌گذاری‌ها اعم از منتورها و تجهیزات موردنیاز برای تولید و سایر موارد توسط بخش خصوصی انجام شد، تأکید کرد: اساساً ما ریالی بودجه برای جشنواره و این پروژه هزینه نکرده‌ایم و تنها عوامل تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان را کنار هم جمع کردیم و حلقه وصل عوامل تولید محتوای کودکان شدیم.
هادیان افزود: فرایند شتاب‌دهی در طول شش ماه گذشته منجر به تولید چندین قسمت از هر ایده شده است که به‌این‌ترتیب آینده‌ای روشن فراروی جشنواره کودک آنلاین و فراروی جوانان مستعدی که توانایی تولید ایده و به سرانجام رساندن آن را برای کودکان و نوجوانان دارند قرار داده است.
وی با بیان اینکه تمامی ۲۵ ایده بین یک تا ۱۰ قسمت آماده تولید و پخش هستند، گفت: جشنواره کودک آنلاین در حقیقت چرخه تولید محتوا از مخاطبان (شامل کودکان، نوجوانان، و والدین) تا تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان محتوا را اصلاح‌کرده است.
دبیر جشنواره کودک آنلاین درباره مراحل توزیع و پخش محتواهای تولیدشده گفت: بخشی از منتورینگ‌های ما در شتاب‌دهنده کودک آنلاین بخش تجاری‌سازی و حقوقی است که در انعقاد قرارداد و بازاریابی برای تولیدات کودک آنلاین در فضای داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند. همچنین از ابتدای جشنواره کودک آنلاین، VODها و سکوهای پخش و توزیع هم کنار ما بودند و تاکنون ۷ اپلیکیشن مخصوص توزیع محتواهای کودک را راه‌اندازی کرده‌اند.
هادیان ادامه داد: فراخوان جدید برای دور دوم جشنواره آذرماه سال جاری با کمک بخش خصوصی صادر می‌شود و این نوید را می‌دهیم که در فراخوان جدید جشنواره کودک آنلاین رشته‌های جدیدی هم برای کودکان و نوجوانان گنجانده خواهد شد.

چرا محتوا «پادشاه» است و بازاریابی محتوا «بحثِ روز»؟

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com