0  |  0

احداث پارک ویژه برای استارت‌آپ های ایرانی در ارمنستان

احداث پارک ویژه برای استارت‌آپ های ایرانی در ارمنستان

محمدجواد آذری جهرمی در ادامه سفر خود به ایروان ظهر امروز با هاکوپ آرشاکیان وزیر حمل‌ و نقل و فناوری‌های پیشرفته ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار بر تسریع اجرایی شدن توافق احداث پارک ویژه برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه فناوری اطلاعات در ارمنستان تأکید کرد و با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان، از دستور حسن روحانی برای دو برابر شدن حجم همکاری‌های دو کشور خبر داد و گفت: ایران و ارمنستان می‌توانند در زمینه‌های ترانزیت دیتا، حمایت از استارت‌آپ‌ها و نیز تأمین نیروی کار متخصص فرامرزی (outstaffing) با یکدیگر همکاری کنند.
وزیر ارتباطات با اشاره به توافقات انجام‌شده در سفر گذشته هاکوپ آرشاکیان به تهران، از وی خواست موضوع ایجاد پارک ویژه برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های ایرانی حوزه فناوری اطلاعات در ارمنستان را تسریع کرده و تفاهم‌نامه مربوطه در اسرع وقت به امضاء برسد تا شرکت‌های ایرانی بتوانند از معافیت‌ها و تسهیلات ویژه برای تجارت و کسب‌وکار در ارمنستان برخوردار شوند.
جهرمی همچنین به طرح‌های ترانزیت دیتا در منطقه اشاره و جزئیات آن‌ها را با وزیر ارمنستانی موردبحث و بررسی قرار داد.
آرشاکیان نیز در این دیدار با بیان اینکه روز گذشته در جریان بازدید خود از نمایشگاه ۲۰۱۹ Digi tec از پاویون ایران دیدن کرده و با استارت‌آپ‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه آشنا شده است، گفت: منطقه آزاد «مغری» در نزدیکی مرزهای ایران (منطقه آزاد ارس) می‌تواند به‌عنوان فضای مناسبی برای همکاری با ایران و ایجاد پارک ویژه برای شرکت‌های ایرانی در نظر گرفته شود.
محمدجواد آذری جهرمی در رأس هیئتی متشکل از ۲۰ استارت‌آپ ایرانی به ارمنستان سفر کرده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com