0  |  0

«کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری»؛ خانه سوم دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتی

«کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری»؛ خانه سوم دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتی

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از ایجاد کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی خبر داد.

دکتر خسرو پیری رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که «کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری» با مدیریت مرکز رشد و با همکاری سایر نهادهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایجاد شده است، گفت: دانشگاه شهید بهشتی به منظور زمینه‌سازی بروز خلاقیت و نوآوری در بین دانشجویان، با استفاده از امکانات و توانایی‌های مرکز رشد، پارک علم و فناوری و همچنین ظرفیت و امکانات موجود در دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز علمی دانشگاه و در راستای ایجاد اکوسیستم نوآوری و کسب و کار در دانشگاه شهید بهشتی اقدام به این مهم کرده است.

همچنین ایشان اظهار داشت: ضمن تقویت فرهنگ نوآوری در بین دانشگاهیان با برگزاری برنامه های مختلف شرایط مناسب برای پیاده سازی ایده های مبتنی بر دانش صاحبان ایده فراهم می گردد. به بیان دیگر کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری فضایی برای تجاری سازی ایده‌های خانواده بزرگ دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی می باشد. در همین چارچوب ایشان اذغان داشت: دانشگاه می تواند فرهنگ پشت میز نشینی و سنتی کسب و کار را به فرهنگ نوآوری و علم قابل تبدیل به محصول و خدمات تغیر دهد که یکی از حلقه های ایجاد این تغییرکانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری می باشد. کانون در اندیشه ایجاد فضا نوآور در بین دانشجویان و تولید اکوسیستم کسب و کار در دانشگاه می باشد.

هوشیار کولیوند مدیر اجرایی مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی گفت: کانون در راستای حمایت از محققان، نوآوران، پژوهشگران و دانشجویان علاقمند و با هدف فراهم كردن بستری مناسب برای اجرایی نمودن ایده های نوآورانه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ایجاد شده است. همچنین ایشان اظهار داشت: در این کانون دانشجویان دانشگاه به صورت گروهی و یا انفرادی فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی که منجر به نوآوری و کسب و کار می شود از حمایت های پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه برخوردار خواهند بود.

وی افزود: از مزایای قابل توجه کانون می توان به كسب آمادگی های لازم جهت ورود به مركز رشد (دوره‌های پیش رشد و یا رشد) اشاره كرد. كانون شكوفایی خلاقیت و نوآوری آغاز راهی برای ورود به مركز رشد بوده، كه متقاضی ضمن تثبیت ایده، اطلاعات كافی در خصوص چگونگی ثبت شركت و پذیرش در مركز رشد را نیز كسب می نماید.

سجاد محمدیان هاور مدیرکانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: یکی از اهدافی که کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری دانشگاه شهید بهشتی پیگیری می‌کنند برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با اکوسیستم کسب‌و‌کار کشور و فراهم کردن امکانات مورد نیاز تیم های نوآور دانشجویی می باشد که این آموزش ها شامل ایده پردازی، مهارت و دانش کسب و کار، فن بیان و تکنیک‌های فروش محصول یا خدمات، نحوه انعقاد قرارداد و تفاهم نامه، انتقال تجربه و غیره می باشد.

همچین در راستای افزایش مهارت‌های فنی تیم‌های نوآور کانون برای این تیم با مکاتبه‌های اداری سعی در برقراری و استفاده از امکانات آزمایشگاه‌های دانشگاه را نیز دارد. وی افزود: کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری نقطه عطفی در دانشگاه شهید بهشتی است که می‌تواند در مهارت افزایی و تشکیل تیم‌های نوآور دانشجویی کمک‌رسان اکوسیستم کسب‌و‌کار کشور باشد. همچنین با برگزاری بوت کمپ‌های تخصصی در رشته‌های دانشگاهی می‌توانیم زمینه‌سازی ایجاد فضای کسب‌و‌کار و بازتولید اکوسیستم کسب‌و‌کار در دانشگاه و جامعه باشیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com