0  |  0

وضعیت محیط کسب و کار ایران در گزارش ۲۰۲۰ بانک جهانی

وضعیت محیط کسب و کار ایران در گزارش ۲۰۲۰ بانک جهانی

بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، بهبود محیط کسب و کار ایران در گزارش کسب و کار ۲۰۲۰ بانک جهانی تایید شد.
بهبود محیط کسب و کار ایران در گزارش کسب و کار Doing business ۲۰۲۰ بانک جهانی تایید شد. بر این اساس، در گزارش ۲۰۲۰ شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی، جمهوری اسلامی ایران با کسب ۵۸.۵ امتیاز با یک رتبه صعود به رتبه ۱۲۷ دست یافته است.
رتبه ایران در سال ۲۰۱۹، ۱۲۸ و امتیاز ثبت شده در این شاخص، ۵۶.۹۸ بود. شاخص سهولت کسب و کار، یکی از شاخص های بین المللی است که بر اساس آن، بانک جهانی، سالانه ۱۹۰ کشور جهان را با ۱۰ نماگرِ "شروع کسب و کار"، "اخذ مجوز ساخت و ساز"، "ثبت مالکیت"، "اخذ مالیات"، "تجارت فرامرزی"، "دسترسی به برق"، "اخذ اعتبار"، "ورشکستگی و پرداخت دیون"، "حمایت از سهامداران خرد" و "اجرای قرارداد ها" مورد ارزیابی قرار داده و طبق امتیازات مکتسبه، کشورها را رتبه بندی می کند.
طی چهار سال گذشته، روند تغییر رتبه ایران سیر نزولی به خود گرفته بود که امسال، با تلاش‌های صورت گرفته توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان مرجع ملی پایش بهبود محیط کسب و کار ‌و اقدامات مربوط و همکاری دستگاه‌های اجرایی مسئول در هر نماگر، این رتبه بهبود یافته است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com