0  |  0

راه‌اندازی نخستین مدرسه کسب و کار در دانشگاه خلیج فارس بوشهر

راه‌اندازی نخستین مدرسه کسب و کار در دانشگاه خلیج فارس بوشهر

عبدالمجید دراهکی در نشست شورای اداری مهارت آموزی با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه اشتغال در حوزه نفت و گاز گسترش می‌یابد اظهار داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با مجتمع گاز پارس جنوبی و ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال در حوزه نفت و گاز افزایش می‌یابد.
وی، صنایع دریایی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و افزود: در این راستا طرح‌های مهم مهارت آموزی در عرصه صنایع دریایی تدوین و عملیاتی شده که می‌تواند نقش مهمی در اشتغال این حوزه داشته باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به 927 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس فرصت‌های مهمی در عرصه اشتغال با محور دریا فراهم شده است خاطر نشان کرد: اکنون صنایع دریایی در استان فعال است که آموزش مهارتی در این عرصه در دستور کار قرار دارد.
دراهکی، آموزش‌های صنایع گلخانه‌ای را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: با توجه به تمرکز استان بوشهر به ایجاد محصولات گلخانه‌ای و توسعه این حوزه طرح‌های مهارتی در عرصه گلخانه تدوین و عملیاتی شده است.
وی، توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: کشاورزان قبلا تنها در تولید محصول نقش داشتند ولی به سبب وجود بازارهای مختلف در عرضه محصولات کشاورزی از جمله خرما، طرح مهارتی صنایع فرآوری در دستور کار قرار گرفته که می‌تواند در ایجاد اشتغال، صادرات و رونق تولید اثرگذار باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر صنایع فرآوری گوجه فرنگی را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است توسعه صنایع فرآوری گوجه فرنگی در دستور کار قرار گرفنه که ضمن آموزش بازاریابی زمینه مهارت صنایع فرآوری و بسته بندی محصول کشاورزی در استان فراهم شده است.
دراهکی، مواد معدنی را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر برشمرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای با حوزه صنایع معادنی استان منعقد شده است که آموزش بهره‌برداری از صنایع معدنی در شهرستان‌ها فعال می‌شود.
وی از فعالیت مهارتی در حوزه عشایر و روستایی خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای افزایش مهارت در جامعه روستایی و عشایری تفاهم‌نامه‌ای منعقد می‌شود که بر اساس آن آموزش در محیط واقعی کار ارائه می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه 60 روستا در استان بوشهر برای آموزش مهارت در محیط واقعی کار انتخاب شده خاطر نشان کرد: بر اساس ظرفیت‌های روستایی در عرصه تولید و اشتغال، مهارت‌های لازم در روستاها ایجاد می‌شود که زمینه اشتغال و تولید در روستاها فراهم می‌شود.
دراهکی، با اشاره به اینکه آموزش مهارتی در روستاها با همکاری دهیاری‌ها انجام می‌شود گفت: در این راستا صندوق کارآفرینی امید تجهیزات آن حرفه به صورت وام کم بهره به مهارت دیدگان پرداخت می‌کند که با تشکیل تعاونی روستایی ضمن تولید محصولات مورد نظر، زمینه اشتغال و گسترش آموزش مهارتی فراهم می‌شود.
وی، از توسعه آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها خبر داد و بیان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه خلیج فارس، تمام دانشجویان این دانشگاه در همه رشته‌های تحصیلی بدون مهارت آموزی فارغ التحصیل نمی‌شوند که این تحول مهمی در حوزه کارآفرینی دانشجویان ایجاد کرده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین مدرسه کسب و کار و مهارت در دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا آزمایشگاه‌های دانشگاه خلیج فارس بوشهر به کارگاه‌های مهارت آموزی تبدیل شده که بر این اساس هیچ دانشجویی از دانشگاه خلیج فارس بدون مهارت آموزی فارغ التحصیل نمی‌شود.
دراهکی از تعامل با صنایع، دانشگاه، نیروهای مسلح، حوزه روستایی، عشایر، مراکز مقابله با آسیب‌های اجتماعی، کمپ‌های ترک اعتیاد، سازمان‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و افزود: در این راستا کارگاه‌های تولیدی، آموزشی در پادگان‌های نیروهای مسلح و زندان‌های استان راه‌اندازی شده است که بخشی از نیاز استان را تامین می‌کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com