1  |  2

سلسله کارگاه‌های آشنایی با مراحل راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای نوپا برگزار شد

سلسله کارگاه‌های آشنایی با مراحل راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای نوپا برگزار شد

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: مسیر حرکت پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه به طور صحیح برنامه‌ریزی و پی‌ریزی شده‌است و این پارک در حال ایجاد فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در بین دانشگاهیان می‌باشد. خروجی این برنامه‌ریزی و سیاستگذاری ایجاد دانشگاه نوآور و کارآفرین خواهد بود.

وی افزود: موتور اصلی حرکت به سمت دانشگاه نوآور و کارافرین از آشنایی دانشجویان با مفاهیم و توانمندسازی آنها آغاز می شود که این مهم محقق نمی‌یابد مگر اینکه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه و مشارکت دادن دانشگاهیان در پروسه نوآوری و کارآفرینی به انجام برسد.

ایشان اذعان داشت: پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی شروع به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی در خصوص آشنایی دانشجویان با اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی نموده‌است. این دوره‌ها در قالب کارگاه‌ها، بوت کمپ‌ها و دوره‌های آموزشی انجام می‌شود.

دکتر پگاه مریدسادات عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و مدرس دوره کارآفرینی گفت: با توجه به تحولات روز افزون علم و فناوری، شرایط بازار کار، کم شدن امکان استخدام دولتی، جایگاه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در توسعه همه جانبه کشورها، امروز دیگر کسی نمی‌تواند منکر جایگاه پر اهمیت نیروی انسانی نوآور و کارآفرین در این راستا باشد.

وی افزود: از این رو تربیت دانشجویانی خلاق و نوآور و حمایت از این دانشجویان برای توسعه نوآوری و ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر آن به یکی از اهداف اصلی دانشگاه های کشور تبدیل شده است. بنابراین آشناسازی دانشجویان با پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی به ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی بسیار حائز اهمیت است.

کانون شکوفایی و خلاقیت دانشگاه شهید بهشتی

وی همچنین اذعان کرد: در این چارچوب در سلسله کارگاه‌های پارک علم و فناوری دانشگاه بیش از یکصد نفر از دانشجویان شهید بهشتی در قالب واحد درس اختیاری کارآفرینی با هدف آشنایی با پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه و مراحل راه‌اندازی استارتاپ‌ها  حضور یافتند.

محمد طالب‌پور مدرس مباحث آشنایی با مراحل کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپی گفت:  محورهای اصلی که در این کارگاه ارائه گردید شامل: آشنایی، توضیح ادبیات مناسب و صحیح کارآفرینی و کسب و کار، ویژگی­های اصلی یک استارت آپ و همچنین مراحل راه اندازی استارتاپ بوده است. وی افزود: بیشتر استارت‌آپ‌ها در حال شکل‌گیری در زمینه بستر یا پلتفرم هستند ولی واقعیت کارآفرینی با این موضوع متفاوت است. در ادامه به نحوه پرداخت صحیح به مشکلات و نیازهای جامعه پرداخته شد. ایشان در این مورد اذعان داشتند: مشکلات واقعی از راه دیدن و تجربه کردن به دست می‌آید.

ایشان خاطر نشان کردند: دورنمای تشکیل استارت‌آپ یا کارآفرینی، گردش پول در چرخه‌ی صنعت است و بر خلاف ذهنیتی که برای افراد ممکن است وجود داشته باشد پولدار شدن با کار آفرین شدن متفاوت است.

این کارگاه 13 آبان‌ماه با حضور بیش از صد نفر از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در مرکز رشد این دانشگاه برگزار گردید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com