0  |  0

صنایع نفت‌وگاز به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد کنند

صنایع نفت‌وگاز به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد کنند

دکتر علی وحدت در اولین رویداد توسعه فناوری ویژه اقلام پرمصرف گاز گفت: شکل‌دهی اکوسیستم فناوری در سال‌های اخیر بهتر شده و نشانه‌های آن نیز قابل مشاهده است. اکوسیستم نوآوری شامل ۴۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۶ هزار استارت‌آپ، نزدیک به ۳۰ صندوق پژوهش و فناوری که مجوز اخذ کرده‌اند، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری و غیره است که در سال‌های اخیر رشد و توسعه پیدا کرده‌اند. وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از توانایی لازم برای رفع مشکلات در هر حوزه‌ای برخوردارند، گفت: چنین رویدادهایی در محل صندوق نوآوری برگزار و نیازهای فناورانه از سوی صنایع مختلف ارائه می‌شود تا در این مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند با دانشی که دارند مسائل آنها را مرتفع کنند. به عبارت دیگر در رویدادها مسائل و مشکلات مطرح می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان در جلسات با مخاطب خاص مذاکره می‌کنند. بسته مالی و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز مذاکرات را جذاب می‌کند.
وی تصریح کرد: امیدواریم صنعت نفت و گاز به‌عنوان مهم‌ترین صنعت کشور اعتماد بیشتری به جوان‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد و بسیاری از نیازها در حوزه گاز برطرف شود و میزان قراردادهای این حوزه نسبت به سایر حوزه‌ها پیشی بگیرد. دکتر وحدت همچنین در حاشیه این رویداد در جمع خبرنگاران گفت: راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری حوزه نفت در حال بررسی است تا بتواند به شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه تسهیلاتی را اعطا کند. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به حمایت‌های این صندوق از شرکت‌ها و خریداران محصولات دانش‌بنیان گفت: اگر مساله‌ای به درستی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان حل شود، صندوق نوآوری و شکوفایی برای فروش آنها تسهیلاتی را اعطا می‌کند. از سوی دیگر فارغ از دولتی یا خصوصی بودن، هر مجموعه‌ای که از شرکت‌های دانش‌بنیان محصول یا خدمات خرید کند، می‌تواند از تسهیلات لیزینگ ۹ درصد سه‌ساله صندوق بهره ببرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com