1  |  4

۴ توصیه کارآفرینانه که در سال 2020 نباید آن‌ها را نادیده بگیرید

۴ توصیه کارآفرینانه که در سال 2020 نباید آن‌ها را نادیده بگیرید

۱. مدیریت ریسک و جستجوی فرصت‌های جدید بازار:

با افزایش تنش‌های سیاسی و رکود اقتصادی در سطح جهان، جای تعجب نیست که کسب‌و‌کارها در سال ۲۰۲۰ روی اقدامات محتاطانه و کم ریسک متمرکز شوند و در عین حال با انرژی بیشتری به تلاش‌های‌شان ادامه دهند. نگاه شرکت‌ها به قراردادها، فروشندگان، هزینه‌ها و عملیات کسب‌و‌کارشان باید به‌گونه‌ای باشد که کارایی را سهولت بخشند و در عین حال حوزه‌های جدیدی برای رشد و نوآوری ایجاد کنند.

قطعا فرصت‌های تازه‌ای به‌وجود خواهد آمد و کسب‌وکارها در زمانی مناسب روی آن فرصت‌ها سرمایه‌گذاری خواهند کرد. کارآفرینان در مقایسه با سایر رهبران کسب‌و‌کار، نسبت به این فرصت‌ها خوش‌بین‌تر هستند. نتایج یک نظر‌سنجی نشان می‌دهد، 67 درصد از کارآفرینان تمرکزشان روی این است که فرصت‌های جدید بازار را پیدا کنند.  

2.مشارکت برد-برد کارآفرینان غیرفنی با متخصصان فنی:

افراد بی‌شماری هستند که ایده‌های بزرگی در سر دارند ولی مهارتی در حوزه کدنویسی و برنامه‌ نویسی کامپیوتر ندارند. کارآفرینان غیرفنی، برای تبدیل رویای خود به واقعیت به تکنولوژی نیاز دارند. آنها برای ساخت تکنولوژی‌های موردنیازشان، به کارشناسان فنی اعتماد می‌کنند. دلیلش هم این است که بسیاری از کارشناسان فنی نیز به کارآفرینی روی می‌آورند. کارشناسان فنی ممکن است مهارت ساخت محصول را داشته باشند، ولی اغلب در زمینه‌ی بازاریابی و فروش قوی نیستند. اینجاست که کارشناسان غیرفنی به آن‌ها یاری می‌رسانند.

۴ روند کارآفرینی که در سال 2020 نباید آن‌ها را نادیده گرفت

3.استفاده تیم‌ها از تکنولوژی برای به‌حداکثر رساندن کارایی و اثربخشی‌‌:

یکی از  روش‌هایی که شرکت‌ها برای اجتناب از ریسک استفاده می‌کنند، بهره‌گیری از تکنولوژی است.

کارآفرینان با استفاده از ابزارهای صرفه‌جویی در زمان می‌توانند حجم کارهای بیشتری را با منابع کمتر انجام دهند. بهبود کارایی در همه سیستم‌‌عامل‌ها، روشی عالی برای اجتناب از ریسک و افزایش رشد و اثر بخشی است.

4.ایجاد فرهنگ‌ کاری انگیزه‌بخش:

کارمندان شرکت‌ها هستند که کسب‌و‌کار را رونق می‌بخشند. بسیاری از رهبران درصدد ایجاد تنوع در تیم‌ها‌ی‌شان هستند، آن‌ها می‌خواهند بین کارمندان‌شان بهترین مفاهیم را بیان کنند. نوعی فرهنگ کاری ایجاد کنند که بهترین کارمندان تمایل به ماندن داشته باشند. به‌خصوص وقتی که نرخ بیکاری پایین است، بسیاری از کارآفرینان در تلاش برای یافتن استعدادها هستند.

راه‌کاری که وجود دارد این است که روی رشد شخصی اعضای تیم تمرکز و سرمایه‌گذاری شود. این یعنی فراهم کردن محیط کاری انعطاف‌‌پذیر، ایجاد استقلال بیشتر برای کارکنان و ارایه پاداش مبتنی بر عملکرد. مثل تقسیم سود برای حفظ انگیزه کارکنان.

با فرارسیدن سال ۲۰۲۰ شاید بهتر باشد، کسب‌وکارها در حوزه‌هایی مثل فرهنگ و تکنولوژی بیشتر سرمایه‌گذاری کنند. مجهز شدن کسب‌و‌کارها به فرهنگ کاری غنی و تکنولوژی‌های پیشرفته از آنها در بازار رقابتی محافظت می‌کند و شانس بقای آنها را افزایش خواهد داد.

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

 برگرفته از سایت forbes.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com