0  |  0

سهم ۵ برابری مشاغل هوش مصنوعی از دنیای کسب و کار

سهم ۵ برابری مشاغل هوش مصنوعی از دنیای کسب و کار

سهم مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی از دنیای کسب و کار از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۹ در آمریکا پنج برابر شده است.
با استفاده از فناوری هوش مصنوعی می‌توان در عرض یک دقیقه الگوریتم‌هایی برای پردازش تصاویر ابداع کرد. این در حالی است که چنین کاری در شرایط عادی توسط انسان با صرف ساعت‌ها وقت انجام می‌شود. از همین رو پیش بینی می‌شود که هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل را تحت تأثیر قرار دهد.
بررسی‌های دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد سهم مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی از دنیای کسب و کار از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۹ در آمریکا پنج برابر شده است.
سهم مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی نیز از ۰.۲۶ درصد کل مشاغل در نه سال قبل به ۱.۳۲ درصد در اکتبر سال ۲۰۱۹ رسیده است. اگر چه این مشاغل هنوز سهم بسیار اندکی از دنیای کسب و کار را به خود اختصاص داده اند، اما محققان می‌گویند این سهم در سال‌های پیش رو رشد حیرت انگیزی خواهد داشت.
در میان مشاغل هوش مصنوعی، محبوب‌ترین مشاغل عبارتند از یادگیری ماشینی با سهم ۵۸ درصدی از کل مشاغل این بخش، طراحی الگوریتم‌های هوش مصنوعی با سهم ۲۴ درصدی، یادگیری عمیق با سهم ۹ درصدی و پردازش زبان‌های طبیعی با سهم ۸ درصدی.
اما سریع‌ترین رشد مربوط به یادگیری عمیق است که میزان اشتغال در این بخش از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ دوازده برابر شده است. این رشد برای الگوریتم‌های هوش مصنوعی پنج برابر، برای یادگیری ماشینی ۵ برابر و برای پردازش زبان‌های طبیعی دو برابر بوده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com