0  |  0

رتبه دوم اقتصاد دانش‌بنیان از آن اصفهان

رتبه دوم اقتصاد دانش‌بنیان از آن اصفهان

در مسیر توسعه استان اصفهان نیازمند همراهی بخش خصوصی هستیم. این را عباس رضایی استاندار اصفهان می‌گوید. او که در نشستی خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی حاضر شده بود با اشاره به دستاوردهای سال ۹۸ در استان گفت: صداقت ایجاب می‌کند در کنار موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها، از چالش‌ها و آسیب‌هایی که اصفهان را تهدید می‌کنند هم غافل نباشیم. او با اشاره به اینکه در سال جاری استان اصفهان با صادرات ۱۱۵۷ قلم کالا به ۹۱ کشور جهان مقام پنجمِ صادرات در کشور را به خود اختصاص داده، گفت: صادرات بیش از شش میلیون تن کالا با ترکیبی از چدن، فولاد، فرش ماشینی و دستباف، فرآورده‌های نفتی، محصولات پلیمری و پلاستیک در کنار انواع محصولات لبنی که ۹۵ درصد آنها جزو کالاهای ساخته‌شده هستند، نشان می‌دهد استان اصفهان در حال فاصله گرفتن از خام‌فروشی و حرکت به سمت فروش کالای فرآوری شده است.
رضایی در ادامه سرمایه‌گذاری ۵/ ۱۱ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در طرح‌های مرتبط با گردشگری و حوزه میراث فرهنگی را نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های مناسب در این حوزه دانست و افزود: علاوه بر حوزه گردشگری، اصفهان با دارا بودن ۵۲۰ شرکت دانش‌بنیان و تولید ۱۲۰۰ قلم محصول و فناوری تجاری‌سازی شده، رتبه دوم حوزه دانش‌بنیان در کشور را دارد. استاندار اصفهان اما به چالش‌ها و آسیب‌های پیش روی استان هم پرداخت و گفت: کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که ما را تهدید می‌کند، وابستگی تامین آب شرب نزدیک به ۶ میلیون نفر از ساکنان فلات مرکزی، ۶۸ درصد تولید آهن و فولاد و ۲۶ درصد تولید فرآورده‌های نفتی کشور به آب زاینده‌رود در کنار خطر نابودی میراث فرهنگی و بشری، از بین رفتن کشاورزی و افسردگی مردمان حاشیه این رودخانه در غیاب جاری بودن آن، نشان‌دهنده اهمیت منابع آبی است که هم‌اکنون افت تجمیعی ۴۵ تا ۴۶ متری دشت‌های استان، عمق چالش را نشان می‌دهد. رضایی در ادامه به اجرای طرح‌های ملی در استان همچون تکمیل آزادراه شهید قاسم سلیمانی (آزادراه شرق) و قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران اشاره کرد و از بهره‌برداری تونل سوم کوهرنگ تا پایان اردیبهشت خبر داد و گفت: ‌اکنون عملیات اجرایی سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع داخلی در حال اجرا است. مدیر ارشد اجرایی استان ضمن تاکید دوباره بر همکاری بخش خصوصی، برگزاری حداقل ۱۸۰ جلسه با فعالان اقتصادی بخش خصوصی در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و ستاد رفع موانع تولید را نشانه عزم جدی دولت برای توسعه این بخش در کشور دانست.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com