1  |  0

سوابق کسب و کارها در سایت نماد الکترونیک منتشر می‌شود

سوابق کسب و کارها در سایت نماد الکترونیک منتشر می‌شود

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: از روز چهارشنبه (۲۳ بهمن) دو شاخص تعداد شکایات بدون پاسخ و میزان ترخیص بر پاسخگویی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های نوین و تجارت الکترونیک در سایت نماد الکترونیک قرار داده می‌شود.
علی رهبری در نشستی اظهار کرد: در سایت نماد الکترونیک امکان ثبت شکایات از کسب و کارهایی که این نماد را دریافت کرده‌اند، وجود دارد. در این فضا مشترکان می‌توانند با ثبت شکایت خود منتظر پاسخگویی شرکت مربوطه باشند.
به گفته وی، بخش قابل توجهی از این شکایت‌ها بین فروشنده و خریدار به نتیجه نهایی می‌رسد و در غیر این صورت در صورت تاخیر در پاسخگویی امتیاز مربوطه این شرکت در سامانه قرار می‌گیرد تا مشتریان در جریان آن قرار گیرند.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پاسخ به سوال درباره هدف اصلی از درج اطلاعات شرکت‌ها و سوابق کاری‌شان توضیح داد: در این فرایند ما استفاده از نیروی انسانی را کاهش می‌دهیم و نظارت بیرونی که امکان ایجاد فساد در آن وجود داشت را متوقف می‌کنیم. به این ترتیب شرکت‌ها در جریان مشکلاتشان قرار می‌گیرند و برای حفظ بازارشان نسبت به اصلاح شرایط اقدام می‌کنند.
رهبری در پاسخ به سوال درباره چگونگی هماهنگی با واحدهای اقتصادی و اصناف برای درج این اطلاعات بیان کرد: ما مسیر قانونی و حقوقی لازم برای این موضوع را طی کرده‌ایم اما با توجه به اینکه هدف ما حفظ همکاری و مبادلات دو طرفه بوده، در هفته‌های گذشته جلسات مختلفی با واحدهای صنفی برگزار شده و آنها در جریان جزئیات کار قرار گرفته و نظراتشان لحاظ شده است.
وی با بیان اینکه پایشی کلی بر روی ۳۰ هزار وب‌سایت که لگوی نماد الکترونیک دریافت کرده‌اند، انجام شده است، تصریح کرد: از بین این سایت‌ها مشخص شد که ۲۰۰ سامانه لگوی نماد الکترونیک راجعل کرده‌اند که نامه‌نگاری‌های لازم با مراجع قضایی برای برخورد با آنها انجام شد. ما تلاش می‌کنیم این نظارت را ادامه دهیم تا هیچ سایتی نتواند با سوءاستفاده از نماد الکترونیک از مردم کلاهبرداری کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com