0  |  0

طرح توسعه کسب و کار صیادان با دستگاه ماهی یاب

طرح توسعه کسب و کار صیادان با دستگاه ماهی یاب

عیسی منصوری، معاون اشتغال وزارت کار، درباره سیاست های اشتغالزایی گفت:نظام حکمرانی در جمهوری اسلامی یک اشکال اساسی دارد،تا زمانی که اشکال حل نشود مشکلات باقی می ماند.
وی ادامه داد: برای ساماندهی کسب و کارها دفتر توسعه و کسب و اشتغال پایدار تکاپو ایجاد شد،در هر استان یک برنامه داریم، در سیستان و بلوچستان برنامه تجهیز صیادان به فیش وایندر(ماهی یاب) را برنامه داریم. در حال حاضر نحوه صید ماهی ها به روش سنتی و با قایق های بدون یخچال انجام می شود.
منصوری افزود:در این طرح صیادان در قالب تعاونی ساماندهی می شوند و یک دستگاه ماهی یاب به آنها داده می شود،تا بتوانند به راحتی ماهی صید کنند. از سوی دیگر به آنها وام می دهیم تا یک کشتی یخچال دار خریداری کنند. قایق های متعدد همزمان با هم به داخل دریا می روند و با ماهی یاب صید انجام می دهند و در یخچال نگهداری می کنند و ریسک خراب شدن ماهی هایشان هم صفر است.
معاون اشتغال وزارت کارگفت: ما از بین 97 هزار آبادی و 44 هزار روستای ثبت نام شده و 38 هزار روستای فعال، 4996روستای کانونی که بیشترین داده ستانی اقتصادی و اجتماعی را با روستاهای همجوار خود داشتند شناسایی کردیم و اقدامات توسعه‌ای خود را در این روستاها متمرکز کردیم. در سال 97 اقدامات توسعه‌ای را برای 128 روستای کانونی آغاز کردیم. ما به این روستاها وام ندادیم اما بازگشت به روستا داشتیم و زمانی که گزارش آن برای مقام معظم رهبری ارسال شد، ایشان خیلی ابراز رضایت داشتند که بدون پرداخت وام بازگشت به روستا اتفاق افتاده است.
وی افزود:یکی از طرح های موفق در طرح های اشتغالزایی تأمین مالی مبتنی بر قرارداد یک الگوی اساسی است. بر اساس این قرارداد بنگاه‌ها موظف هستند که به یک شرکت بزرگ متصل باشند و برای شرکت بزرگ شرایطی ایجاد کنیم که به بنگاه‌های کوچک بپیوندند این یعنی بنگاه کوچک به زنجیره جهانی ارزش وصل شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com