0  |  2

چگونه می‌توانید قهرمان دنیای کسب‌و‌کار باشید؟

چگونه می‌توانید قهرمان دنیای کسب‌و‌کار باشید؟

با توجه به مسائل گوناگونی که جهان با آن روبه‌روست، امروزه بیش از پیش نیاز به وجود ابر قهرمانان احساس می‌شود. تمایل به جستجوی قهرمانان از سطح زندگی شخصی فراتر رفته و در تجارت و کسب‌وکار هم احساس می‌شود. به عنوان مثال شرکت‌های امروزی به دنبال یافتن قهرمانی برای حفظ قدرت یا رها شدن از مشکلات و دردسرهای گوناگون هستند.

در داخل شرکت‌ها‌، فرصت برای نقش افرینی قهرمانان بسیار است. هر یک از بخش‌های شرکت می‌تواند قهرمانی داشته باشد که ان بخش از کسب و کار را به سمت و سوی بهتری سوق دهد.  

به نظر می‌رسد کارآفرینان سازمانی همان قهرمانانی هستند که می‌توانند شرکت‌ها یا سازمان‌های مختلف را گرد هم آورند و در صنعت خود تغییراتی ایجاد کنند. کارآفرین هوشمند می‌خواهد کسب و کار را به درجه ‌ای از نوآوری برساند تا مزیت رقابتی را تجربه کند. این طرز تفکر اکنون در نحوه عملکرد کارکنان در بسیاری از محیط‌های کاری قابل رویت است.

شما می‌توانید به عنوان کارمند کارتان را به بهترین نحو انجام دهید و بابت آن پاداش هم دریافت کنید، اما پیشرفت و توسعه در شرکتی که خود مالک آن هستید یا کسب و کاری که خودتان آن را راه‌اندازی کردید به درک درستی از مفهوم قهرمان بودن نیاز دارد.

  «دنیای امروز بیش از پیش به وجود قهرمانان نیاز دارد. »  

اما چگونه می توانید در دنیای کسب و کار تبدیل به یک قهرمان شوید؟

برای اینکه به‌عنوان قهرمان کسب‌وکار خود باشید، باید نگاهی به عملکرد «اینفلوئنسرها» داشته باشید. اینفلوئنسرها یا همان تأثیرگذاران افرادی هستند که دانش، ایده‌ها و انگیزه‌های خود را به نحوی اثربخش با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند تا مخاطبان یا جامعه ای که آنها را دنبال می‌کنند، بتوانند این اطلاعات را بیشتر انتشار دهند.

در نتیجه باید در کاری که انجام می‌دهید خوب عمل کنید، اما موفقیت خود را به شکلی که دیگران بتوانند از آن بیاموزند، در اختیار افراد قرار دهید نه اینکه از سر غرور و نخوت موفقیت‌تان را برای خود محصور کنید.

اگر شما متخصص بازاریابی یا فناوری هستید، باید بتوانید نمونه‌های خوبی از موفقیت در حوزه خودتان داشته باشید. اگر یک نهاد غیر انتفاعی را مدیریت می‌کنید، دستاوردهای شما همان چیزی است که مردم می‌خواهند با تکیه به آن از شما پیروی کنند.

بنابراین، بیایید فرض کنیم، در کاری که انجام می‌دهید، عالی هستید. در قدم بعدی که به عنوان یک قهرمان باید آن را درک کنید، اشتیاق کمک کردن به افراد، آن هم از طریق دستاوردها و موفقیت‌های‌تان است.

چگونه می توانید قهرمان دنیای کسب و‌کار باشید؟

تأثیرگذاران بزرگی که عملکرد آنها خیره کننده است، کسانی هستند که به اشتیاق‌شان برای کمک به دیگران در انتقال دانسته‌ها و تجربیات‌شان عمل می‌کنند. اگر باور دارید که می‌توانید تفاوت ایجاد کنید، باید دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اگر به قهرمانان داستان‌ها نگاه کنید، می‌بینید آنها دستاوردهایی دارند که می‌تواند به دیگران کمک کند. آن‌ها تجربیات‌شان را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. هرکس که خود را قهرمان حرفه‌ی خود می‌داند، حتما تجربیات و دستاوردهایی دارد که ‌بتواند آن را به دیگران هدیه دهد..

در واقع فرایندی وجود دارد که هرکس با دنبال کردن آن می‌تواند رهبر بهتری باشد. کانال‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آن برای انتقال پیام خود و به دست آوردن مخاطبان بیشتر استفاده کرد.

با کمی تلاش، می‌توانید پیروانی را پرورش دهید که پیام شما را منعکس کنند و به دیگران بگویند شما چه کسی هستید و چه حرفی برای گفتن دارید.

بعضی، قهرمان به دنیا می‌آیند اما بعضی دیگر ویژگی‌های قهرمانان را در خود پرورش می‌دهند. بسته به حرفه یا رویایی که برای آینده دارید، هرگاه احساس کردید تجربیاتی دارید که می‌تواند به نفع دیگران باشد آن را پنهان نکنید. دنیای امروز بیش از پیش به وجود قهرمانان نیاز دارد. افراد زیادی هستند که به دنبال راهنما می‌گردند. شما می‌توانید یک راهنمای قهرمان باشید.

مترجم: نازنین توکلی (کارشناس ارشد مدیریت صنعتی)

برگرفته از سایت forbes.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com