0  |  0

درخواست روسای ۳ اتاق برای حمایت دولت از کسب‌وکارها تا شهریور۹۹

درخواست روسای ۳ اتاق برای حمایت دولت از کسب‌وکارها تا شهریور۹۹

روسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با توجه به شیوع بیماری کرونا و تأثیر آن بر بخش‌های تولیدی، خدماتی، آموزشی، تجاری و غیره و پیش‌بینی رکود شدید در این بخش‌ها خواستار اتخاذ تمهیدات و حمایت‌های خاص از آنها حداقل تا پایان شهریور 1399 شدند.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف و بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون طی نامه‌ای به روحانی ضمن تشریح وضعیت حاکم بر اقتصاد به دلیل شیوع کرونا در کشور با رویکرد پیشگیرانه و در راستای جلوگیری از تشدید بحران در حوزه اقتصاد به ویژه در زمینه‌های تولید، تجارت، خدمات، صنعت حمل‌ونقل و شبکه توزیع کشور، خواستار اتخاذ تصمیمات ویژه و حمایت‌هایی به شرح زیر شدند:

الف)
*استمهال سررسید اقساط تسهیلات از بهمن‌ماه 1398 لغایت حداقل تا پایان شهریور 1399 بدون تعلق جرائم دیرکرد.
*تمدید تسهیلاتی که سررسید تسویه آن‌ها از بهمن‌ماه 1398 لغایت حداقل شهریور 1399 است
*تأمین سرمایه در گردش با شرایط سهل و نرخ حمایتی جهت واحدهای تولیدی و تجاری
*استمهال حق بیمه سهم کارفرما از بهمن‌ماه 1398 لغایت حداقل پایان شهریورماه 1399 بدون تعلق جریمه
*استمهال یا تخفیف مالیاتی برای عملکرد سال 1398
*استمهال حداقل هشت‌ماهه تقسیط پرداخت بدهی‌های قبلی به سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی
*استمهال پرداخت مالیات بر ارزش افزوده متعلقه از بهمن‌ماه 1398 لغایت حداقل تا پایان شهریورماه 1399 و نیز استمهال پرداخت بدهی معوقه مالیات بر ارزش افزوده قبل از این تاریخ به مدت هشت ماه
*تأمین منابع و تسهیلات ارزان برای مردم (مخاطبان هدفمند) به منظور تقویت قدرت خرید
*استمهال وصول هرگونه عوارض توسط شهرداری‌ها حداقل تا پایان شهریورماه 1399

ب)
در راستای رفع مشکل انسداد مرزها و جلوگیری از ورود کالاهای صادراتی ایران به کشورهای دارای اولویت هدف صادراتی، هیات هایی ویژه متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف به کشورهای موصوف اعزام شود.

ج)
به منظور تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی حمایتی و نیز ارائه گزارش‌های عملکرد به حضرت‌عالی، کمیته‌ای مشترک مرکب از نمایندگان جناب‌عالی و روسای سه اتاق تشکیل شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com