0  |  2

اساتید دانشگاهی مهارت ‌آموزش کارآفرینی را ندارند

اساتید دانشگاهی مهارت ‌آموزش کارآفرینی را ندارند

محمد طالعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاهی مهارت آموزش کارآفرینی را ندارند، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در حوزه مهارت افزایی و کارآفرینی در مراکز علمی، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها وجود دارد این است که در حال حاضر نیروهایی در دانشگاه‌ها هستند که در حوزه آموزش مهارت کارآفرینی تخصص لازم را ندارند، به طوری که بسیاری از اعضای هیات علمی در حوزه انتقال مهارت‌های مقوله کارآفرینی به دانشجویان نمی‌توانند فعالیت کنند.
* پیاده سازی اکوسیستم کارآفرینی توسط دولت و وزارت علوم
وی افزود: برای ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در راستای رسیدن به دانشگاه نسل چهارم باید زیرساخت‌ها و محیط لازم برای تحقق این ایده توسط دولت و وزارت علوم پیاده‌سازی شود.
* اعضای هیات علمی دانشگاه ها افرادی کارآفرین نیستند
طالعی تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از دانشگاه‌ها اعضای هیات علمی افرادی کارآفرین نیستند و درواقع اصول کارآفرینی را نیاموختند که در نتیجه آنها نمی‌توانند مهارت کارآفرینی و مهارت آموزی را به دانشجویان انتقال دهند که این موضوع از اهمیت بسیار زیادی در حوزه آموزش برخوردار است.
* ترویج کارآفرینی با سه مقوله زیرساختی، سیاست‌گذاری و حمایت و تشویق دولت
وی گفت: برای گسترش و ترویج اکوسیستم کارآفرینی باید سه مقوله زیرساختی، سیاست‌گذاری و حمایت و تشویق دولت انجام شود تا بتوان تغییر رویکرد دانشگاه‌ها را از نسل پژوهشی به کار آفرینی تغییر داد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com