0  |  3

سال جدید، استراتژی بازاریابی جدید

سال جدید، استراتژی بازاریابی جدید

در بازاریابی، یک سال جدید یعنی فرصت‌های جدید برای رسیدن به مشتریان، تنظیم استراتژی و تحقق اهداف. ما از رهبران صنعت خواستیم بگویند که انتظار آنها از سالی که پیش‌رو است چیست؟

در ادامه، گفته‌های آنها در مورد انتظاراتشان را با هم می‌خوانیم.

اهمیت یافتن اعتماد:

بدیهی است که مشتریان بیشتر از شرکت‌هایی خرید می‌کنند که ارزش آنها را باور دارند و می‌توانند به اعتبار آنها اعتماد کنند. بدین ترتیب اعتماد مهم‌ترین معیار ارزیابی برند در سال 2020 خواهد بود. موفقیت با این درک آغاز می‌ شود که مشتریان بیشتر از همیشه نسبت به بازاریابی و تبلیغات مردد هستند. در چنین شرایطی، برند‌ها باید بیشتر از گذشته تشخیص دهند که محصولات شان را به چه دلیل می‌فروشند، زیرا مشتریان قبل از اینکه کیف پول خود را باز کنند خواستار شفافیت و اصالت محصول هستند.

استقبال برندها از «استوری‌ها»:

با اینکه روند جدیدی نیست، ولی انتظار دارم برند‌های بیشتری از استوری‌های فیسبوک و اینستاگرام استفاده کنند تا هم مخاطبین را درگیر برند خود کنند و هم محصولات خود را به نمایش بگذارند. ترفند این است که در وهله‌ی اول یک استوری قانع‌کننده داشته باشیم. توسعه‌ی استوری برند و اجرای آن براساس استراتژی اجتماعی و محتوا، همچنان در صدر اذهان بازاریاب‌ها خواهد بود. این یکی از حوزه‌هایی است که در آن، مقدار بودجه‌ی شما چندان اهمیتی ندارد. هر کسی با برنامه‌ی درست و پیام‌رسانی مناسب می‌تواند این کار را به طور موثری انجام دهد.

سال جدید، استراتژی بازاریابی جدید: رهبران صنعت انتظار چه چیزی را در سال 2020 دارند

شفافیت به دنبال نوآوری:

سال 2020 با معرفی 5G ، شتاب هوش مصنوعی و افزایش صدا به عنوان رابط، نوآوری بیشتری را به ارمغان خواهد آورد، ولی اینها هنوز فقط ابزارهایی برای ارتباط با افراد و ساخت برند هستند. درمیان تمام این پیشرفت‌ها، برندها باید بیشتر از گذشته روی اصالت و شفافیت تمرکز نمایند. این امر فراتر از داشتن هدف است.

 برندها باید ارزیابی کنند که جایگاه شان در بازار کجاست و مشتریان واقعا چه حسی درباره‌ی آنها و محصولات‌شان دارند. آنها فقط با صادق بودن در مورد دیدگاه‌شان و رابطه با مشتریان می‌توانند به طور معنی‌داری افراد را درگیر خود نمایند، برند را رشد دهند و کسب و کار را به پیش ببرند.

داده‌ها، تصمیم‌گیری را هدایت می‌کنند:

ما با نگاه رو به جلو همچنان شاهد تبدیل هوش مصنوعی به هوش افزایش‌یافته(تکنولوژی تحلیلی که به جای جایگزینی نیروی کار انسانی، بر تقویت قابلیت‌ها و نوآوری انسان تمرکز می‌کند) خواهیم بود. اکنون دسترسی به اطلاعات در مقیاس بی‌سابقه‌ای قرار دارد. در نتیجه سازمان‌ها لحظه به لحظه در معرض خطرات مهم قرار دارند. این داده‌ها هستندکه تصمیمات را در بالاترین سطح هدایت می‌کنند.

مقررات، محرمانگی و شخصی‌سازی را برعهده می‌گیرد

 سال 2020 نقطه‌ی عطفی برای بازاریاب‌ها است تا الزامات محرمانگی داده‌ها (مثل GDPR و CCPA) و در عین حال تقاضاهای مشتریان شان برای شخصی‌سازی را تامین کنند. بازاریاب‌ها تعادل بین این اهداف متضاد را خواهند یافت. آنها راه‌هایی را برای شخصی‌سازی در مورد مشتری شناس و ناشناس، پیدا خواهند کرد. آنها همچنین باید مزیت انتخاب و به اشتراک‌گذاری داده‌های شان را به مشتریان ثابت نمایند. مصرف‌کنندگان، انتظار تبادل ارزش(دریافت چیزی در قبال ارائه‌ی اطلاعات شان) خواهند داشت، مثل یک تجربه‌ی شخصی، تسهیلات افزوده یا پیشنهادهای ویژه.

نویسنده: Krystle M. Davis

طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

برگرفته از سایت forbes.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com