0  |  0

تسهیل فضای کسب و کار جدی‌تر گرفته شود

تسهیل فضای کسب و کار جدی‌تر گرفته شود

"محمدولی علاالدینی" افزود: تسهیل فضای کسب و کار در شرایطی که جهش تولید در دستور کار قرار گرفته از اهم مسایل مورد نیاز برای تحقق این هدف است تا افراد بیشتری بتوانند وارد کار شده و تولید را افزایش دهند.
وی ادامه داد: تسهیلاتی که قرار است برای جهش تولید اختصاص یابد، باید هدفمند و فقط برای این امر باشد، تولیدات سنتی موجب غیرهدفمندشدن این تسهیلات خواهد شد.
علاالدینی گفت: باید راهکاری اندیشید که تسهیلات اختصاصی صرف ساخت و ساز و یا توسعه دفترهای خارجی شرکت ها نشود و فقط برای توسعه تولید اختصاص یابد.
او افزود: امروز برای جهش تولید باید عرضه مقدم بر تقاضا باشد و تولید کنندگان با تولید کیفی تر رغبت خرید در مردم ایجاد کنند.
وی افزایش کیفیت محصولات تولیدی را از دیگر عوامل موثر در جهش تولید برشمرد و خاطرنشان ساخت: کالاهای جدید باید از کیفیتی بالاتر برخوردار باشند.
علاالدینی ارتباط با اقتصاد جهانی را عامل موثر در بهبود اقتصادی کشورمان دانست و گفت: تحریم ها اجازه بهبود اقتصادی نمی دهند. از طرف دیگر نباید ظرفیت کشورهای منطقه و اورآسیا نادیده گرفته شود، با کاهش تحریم ها باید از این ظرفیت استفاده کرد.
او بر افزایش دانش فنی و استفاده از تجربه های به روز جهانی توسط مدیران شرکت های داخلی تاکید کرد و گفت: اضافه درآمد شرکت های تولیدی نباید در جای دیگری غیر از تولید صرف شود. برخی شرکت ها اضافه درآمد خود را صرف احداث دفاتر در دیگر کشورها می کنند که باید از این امر جلوگیری شود.
علاالدینی بر مبارزه مستمر با فساد به عنوان راهکار مناسب در جهش تولید تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: مبارزه با فساد باید همه گیر شود و پول تولید فقط در افزایش آن صرف شود.
او گفت: باید طرح های جذاب از سوی دولت ارائه شود تا بخش خصوصی بتواند وارد کار شده و به تولید بپردازد.
وی بازاربورس را بهترین ابزار برای ارایه طرح های جذاب و جلب سرمایه های داخلی و خارجی دانست.
علاالدینی بر ایجاد نشان تجاری(برند) به عنوان راهکاری موثر در جهش تولید تاکید کرد و گفت: تولید کنندگان باید با تمرکز بر تولید محصولات عالی نشان تجاری برای محصولات ایجاد کنند تا هم مردم رغبت خرید داشته باشند و هم بتوانند در بارارهای جهانی به رقابت بپردازند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com