0  |  0

نخستین مرکز آموزش کارآفرینی کشور در گیلان افتتاح شد

نخستین مرکز آموزش کارآفرینی کشور در گیلان افتتاح شد

مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان، از افتتاح نخستین مرکز آموزش کارآفرینی فنی و حرفه ای کشور در گیلان طی سال ۹۹ خبر داد و تصریح کرد: باید علاوه بر آموزش های مهارتی و تخصصی به سراغ آموزش های کارآفرینی و مهارت های نرم برویم.
محمد حسینی، افراد جویای کار و شاغلین را جامعه هدف بزرگ سازمان فنی و حرفه ای کشور دانست و اظهار کرد: ارائه آموزش های مهارتی مورد نیاز به افراد جویای کار و بازآموزی شاغلین جهت ارتقای بهره وری در محیط کار از جمله خدمات سازمان فنی و حرفه ای است.
وی با اشاره به تدوین ۵۰۰۰ استاندارد بین المللی مهارت در سازمان فنی و حرفه ای کشور، افزود: در استان گیلان ۲۰ مرکز ثابت دولتی، ۱۵۳ کارگاه آموزشی در رشته های مختلف و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی داریم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با بیان اینکه ۳۰۰۰ نفر در مراکز مذکور به ارائه آموزش های مهارتی می پردازند، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر سرباز در پایان خدمت باید یک مهارت فرا گرفته باشد، فرهنگ مهارت آموزی را در حوزه نیروهای مسلح ایجاد کردیم.
حسینی، با اشاره به موفقیت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در حوزه اشتغال، عنوان کرد: سال گذشته مجموعه اقدامات مشترک با ۶۰ دستگاه متولی اشتغال و بازار کار جهت ارائه آموزش های به روزتر و کاربردی تر در حوزه صنایع، اصناف، کشاورزی و... انجام شد.
وی وظیفه سازمان فنی و حرفه ای در سال «جهش تولید» را تلاش برای رسیدن به اقتصاد پویاتر و فعال تر از طریق برگزاری دوره های مشترک با ۶۰ دستگاه مذکور دانست و بیان کرد: باید به نیازهای روز اقتصادی و بازار کار نزدیک شویم و آموزش های خودمان را به سمت تکنولوژی ببریم لذا سال گذشته به سراغ صنایع رفتیم تا بتوانیم جوانان بیشتری را به عنوان نیروی ماهر وارد فضای کسب و کار کنیم.
مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان، با تاکید بر لزوم همگام کردن فعالیت های تولیدی بخش خصوصی با آموزش های مهارتی، یادآور شد: به زودی ارائه آموزش های مهارتی در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی را آغاز خواهیم کرد.
حسینی از افتتاح نخستین مرکز آموزش کارآفرینی فنی و حرفه ای کشور در گیلان طی سال ۹۹ خبر داد و تصریح کرد: باید علاوه بر آموزش های مهارتی و تخصصی به سراغ آموزش های کارآفرینی و مهارت های نرم برویم.
وی همچنین از تلاش های جهادگران مهارت استان گیلان در ایام شیوع کرونا قدردانی کرد و گفت: مربیان آموزشگاه های دولتی و آزاد فنی و حرفه ای در حوزه تولید ماسک، گان و لباس های پزشکی کمک های شایانی کردند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com