0  |  0

سرمایه گذاران برای ایجاد کسب و کار نباید معطل مجوز باشند

سرمایه گذاران برای ایجاد کسب و کار نباید معطل مجوز باشند

فتحی به همراه سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیر امور اراضی سازمان در بازدید از مجتمع کشت و صنعت خاوری با اشاره به نامگذاری سال 99 به‌نام جهش تولید اظهار داشت: یکی از روش‌هایی که می‌توان جهش تولید را در بخش کشاورزی محقق کرد، برطرف کردن موانع تولیدی بر سر راه فعالان اقتصادی می‌باشد، چراکه بخش بسیار بزرگی از تولید توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه باید مسیر تولید اشتغال در بخش کشاورزی به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران به راحتی فعالیت کنند تا شاهد رشد تولید در تمام شاخص‌ها باشیم، ادامه داد: نباید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای ایجاد کسب و کار خود و ارائه سرمایه معطل دریافت مجوز خود باشند، باید با سهولت در اجرای مقررات نسبت به تسریع در روند جذب سرمایه‌گذاری در استان اقدام شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه یکی از زنجیره‎های تولید که می‏‌تواند تولید انواع محصولات کشاورزی را از نظر اقتصادی به صرفه و تولید آن را توجیه کند، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری‌کننده است، ادامه داد: خام‌فروشی در هر بخشی در نهایت به ضرر تولیدکنندگان است و موجب هدررفت منابع می‌‎شود.
وی با بیان اینکه تولید به مثابه یک زنجیره است که از تولیدکننده آغاز و به مصرف‌کننده ختم می‌شود، افزود: اگر یکی از حلقه‌های این زنجیره شکننده باشد، زنجیره به‌طور کل از بین می‌رود؛ بنابراین برای دستیابی به جهش تولید باید برنامه‌ریزی درستی در همه زمینه‌ها داشته باشیم
فتحی افزود: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، صنایع غذایی فعال، صنایع تبدیلی و جانبی نباید درگیر فرآیند طولانی مدت اداری برای دریافت مجوز باشند و اتلاف وقت در نهایت برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و منصرف خواهند شد.
مجتمع عظیم کشت و صنعت آذربایجان خاوری در زمینی به وسعت 2 هزار و 13 هکتار طراحی شده است، در این مجتمع 1375هکتار برای زراعت و باغداری و 600 هکتار برای ایجاد 14 واحد صنعتی در حال تولید و 28 خط در حال توسعه اختصاص یافته که تمام تولید محصولات این واحدها برای صادرات طراحی شده و کلیه سیستم‌ها و تجهیزاتشان سیستم‌های به‌روز دنیا بوده و می‌تواند برای تمام کشورهای مقصد، محصولات خود را صادر کند.
در این مجتمع برای 16 هزار نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده است که گاوداری 10 هزار راسی، مرغداری دو میلیون قطعه‌ای و کارخانه خوراک دام 800 هزار تنی از جمله این واحدهاست.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com