0  |  0

نیازمند پزشکان کارآفرین هستیم

نیازمند پزشکان کارآفرین هستیم

نصیر دهقان، با اشاره به اینکه نيازمند پزشكان كارآفرين و آموزش‌های كاربردی در اين حوزه توسط افراد موفق در زمینه كسب‌وكار و نه صرفاً ارائه مباحث تئوريک در دانشكده‌های علوم پزشکی هستيم، اظهار کرد: پزشكان كارآفرين باید بينش و تجربه بالينی مناسبی در راستای يافتن فرصت‌ها و شناسايی بيشتر مخاطب و همه ذی‌فعان پيدا کنند تا احتمال موفقيت خود را بالا ببرند.
وی افزود: به پزشکان کارآفرین پيشنهاد می‌كنم که ابتدا با نگاه هوشمندانه، بيشتر در جستجوی مشكلات موجود در خدمات و محصولات و لحاظ کردن مسائل داخلی و بين‌المللی و شرايط فرهنگی-اجتماعی كشور باشند و سپس با كسب تجربه در مسير ارائه راهكار، طراحی محصول و خدمت به حوزه سلامت، بهداشت و درمان گام بردارند؛ همچنين حضور در شبكه‌های اجتماعی حقيقی و مجازی می‌تواند به تشكيل تيم‌های هم‌افزا و مشاركت میان پزشکان کارآفرین كمک کند.
مدیرگروه Health MBA دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اینکه کارآفرینی فرآیند طراحی، راه‌اندازی و اجرای یک کسب‌وکار جدید است، اظهار کرد: این علم با توجه به کشش بازار و توانایی توسعه با سرعت‌های متفاوتی گسترش پیدا می‌کند؛ کارآفرینی با توسعه اقتصادی و اجتماعی رابطه تنگاتنگی دارد و امروزه یکی از شاخص‌های توسعه در کشورهای روبه‌رشد محسوب می‌شود.
عضو کمیته علمی المپیاد کارآفرینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: کارآفرین، فردی است که کسب‌وکاری را با وجود مخاطرات، عدم قطعیت‌های موجود و به امید سودآوری راه‌اندازی کرده و برای فرد یا افرادی اشتغال‌زایی می‌کند؛ کارآفرینی در راستای توسعه پایدار کشور به‌صورت یک پدیده چندسطحی بوده که ابعاد اجتماعی، محیطی و اقتصادی را میان فرآیندهای متفاوت، تغییرات موجود، آینده بازار و تحولات سیاسی-فرهنگی مرتبط می‌سازد. باید بدانیم که کارآفرینی سبک زندگی عقاب‌ها و نه کبک‌هاست.
دهقان با بیان اینکه آموزش كارآفرينی فرآیندی نظام‌مند، آگاهانه و هدفگراست، گفت: از این آموزش، برای انتقال و مدیریت دانش موردنياز برای راه‌اندازی و مدیریت كسب‌وكار استفاده می‌شود و می‌تواند يكی از مؤثرترين شيوه‌ها برای تسهيل انتقال جمعيت فارغ‌التحصيلان به بازار كار باشد؛ امروزه به‌نظر می‌رسد که دانشجويان از بسیاری از اساتيد‌ خود در روحيه و ديدگاه كارآفرينانه چندقدم جلوتر بوده و اساتید باید آنان را در مسير درستی هدایت و منتورينگ کنند.
این پزشک کارآفرین خاطرنشان کرد: موجب مسرت است كه این روزها انواع پويش‌های دانشجویی در راستای ارائه راه‌حل‌های كاربردی برای كنترل و مديريت بيماری COVID-۱۹ به راه افتاده كه يکی از بهترين آن‌ها، پويش #بچه‌_های_كارآفرينی است كه به همت كميته علمی المپياد كارآفرينی وزارت بهداشت راه‌اندازی شده و ايده‌های نوآورانه و دارای ظرفیت عملياتی دانشجويان را در سطح ملی مورد حمايت قرار می‌دهد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ana.ir
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com